Dionaea muscipula - mucholapka podivná

Slovensky: Mucholapka

Čeleď: Droseraceae - rosnatkovité

 

ROD

Dionaea zahrnuje pouze tutu jedinou rostlinu.

POPIS:

Protože mucholapka je zcela unikátní rostlinou, dovolím si ocitovat precizní popis této rostliny a jejích lapacích schopností od pana Zdeňka Ježka (z knihy Masožravé rostliny, nakl. Květ 1997):

Mucholapka je v substrátu ukotvena pomocí nemnoha černých tenkých kořenů, které vyrůstají ze ztlustlého cibulovitého útvaru uloženého mělce pod povrchem. "Cibule" je sestavena se zduřelých bází listových řapíků a napomáhá dioneím přezimovat, přestát příležitostné vyschnutí naleziště nebo přežít požár vegetace v letním období. Na jaře mucholapka vyhání vysoký stvol s velkými (1,5 cm) bílými květy Po opylení v zelených tobolkách uzrává množství drobných černých semen. Listy mucholapek vyrůstají v přízemní růžici a jsou bud' položené na zemi nebo vysunuté do prostoru. Jsou složeny z křídlatě se rozšiřujícího řapíku a již zmíněné pasti. Velikost a šířka řapíku se v průběhu roku mění - v době nedostatku kořisti (podzim, zima) je vyvinut maximálně tak, aby byla jeho asimilační plocha co nejvíce využita. Pasti jsou v té době malé a nepříliš funkční. V době největší hojnosti hmyzu je tomu právě naopak a zúžený řapík slouží hlavně jako nosič „sklopky".
Past je vlastně přeměněná čepel listu a připomíná rozevřenou škebli -je složena ze dvou "čelistí" oválného tvaru, jež jsou k sobě přiloženy podél centrálního nervu listové čepele a svírají úhel asi 45°. Okraje "čelistí" obsahují nektarové žlázy pro lákání kořisti a po obvodu jsou vyzbrojeny tuhými špičatými výrůstky, které po sklapnutí pasti vytvoří jakousi klec zabraňující úniku hmyzu. Velmi důležité jsou tři citlivé ohebné chlupy, které se nacházejí na vnitřní hladké červené ploše obou polovin pasti. Fungují jako signalizační zařízení pro vlastní spuštění "klece". Jakmile totiž hmyz vstoupí dovnitř nástrahy a opakovaně ohne některý ze šesti chlupů, past spustí. Sevření čelistí neprobíhá v místě centrálního nervu, ale je způsobeno změnou prohnutí polovin čepele z konvexního do konkávního tvaru. Primární "sklapnutí" čelistí je za optimálních podmínek (mladé listy při teplotách nad 30 °C) dokončeno za méně než 0,5 sekundy! Bylo zjištěno, že v momentě kontaktu hmyzu se spouštěcím chlupem probíhají čepelí určité elektrické vzruchy. Pro sevření pasti je nutné, aby se hmyz dotkl jedné nebo více "spouští" opakovaně nejméně dvakrát v intervalu 2 až 20 sekund. Příroda se tímto důmyslným vylepšením brání proti zbytečnému sklápění pastí dešťovými kapkami! (nebo jinými neživými a tedy nepohyblivými předměty - pozn. Z.P.) Přes vysokou úroveň dnešní fyziologie, elektronové mikroskopie a dalších vědních oborů se nepodařilo odhalit vlastní mechanismus sevření čelistí, a tak zatím nikdo nedokáže uspokojivě vysvětlit, jak může rostlina reagovat na vnější podnět tak razantně a s takovou rychlostí. Po prudkém sevření obou polovin "sklopce" jejich svíravý pohyb pomalu pokračuje dál a rostlina nejprve chemickými receptory zjišťuje, zda ulovila kořist. Pokud ano, okraje pasti hermeticky přilnou k sobě a dovnitř je napuštěna trávící šťáva. Vstřebávání živin probíhá pomocí vstřebávacích žláz na vnitřním povrchu čepele asi 7 až 10 dní. Pak se past znovu otevírá a je připravena k "lovu". Častým spouštěním se pasti opotřebovávají a po dvojím - trojím „použití" jsou již nefunkční a odumírají. Zbytečně sklaplý list "pozná" svůj omyl do dvou dnů a znovu se rozevře. Taktéž sklapnutí naprázdno past opotřebovává a po asi 10 spuštěních čepel odumírá.

Ještě doplním, že latinské rodové jméno je odvozeno od řecké bohyně lovu, kterou je Dione (česky Diana).

 

ROZŠÍŘENÍ:

V přírodě roste pouze na malém území USA, ve státě Jižní Karolína, v současnosti poměrně vzácná jednak v důsledku intenzivního zájmu sběratelů a za druhé v důsledku úbytku jejích přirozených stanovišť.

STANOVIŠTĚ:

Celoročně vlhké, často (zejména z jara) zaplavovaná rašeliniště. Vyžaduje vlhký vzduch a plné slunce, teploty na přirozeném stanovišti jsou v létě podobné teplotám středoevropským, v zimě jsou o něco vyšší, nejčastěji se pohybují mezi 5 až 10 °C, ale výjimkou nejsou ani slabší mrazíky (pokud listy zmrznou, vytvářejí se na jaře nové z přezimujících "cibulí").

PĚSTOVÁNÍ: 

  • Teplota: V létě možno mucholapku pěstovat venku, v zimě vyhovuje teplota nejlépe mezi 5 a 10 °C.
  • Umístění: Celoročně na plném slunci, pouze jeli rostlina umístěna za sklem (např. v akváriu či sklenici) je třeba mírně zastínit.
  • Zálivka: Květináč by měl stát alespoň v době růstu neustále v misce s několika centimetry dešťové vody, v zimě udržujte substrát stále mírně vlhký. Protože mucholapka vyžaduje vysokou vzdušnou vlhkost, je dobré květináč umístit např. do akvária nebo větší sklenice, které však necháme shora otevřené, aby byly rostliny dobře větrány. Zalévat výhradně dešťovou vodou! Rosení se obvykle nedoporučuje.
  • Substrát: Hrubá vláknitá rašelina nebo její směs s praným říčním pískem. Přesazuje se jednou za 2 až 3 roky, pěstuje se obvykle v malých plastových květináčích o průměru asi 5 cm.
  • Dokrmování: Jsou-li mucholapky umístěny venku, není třeba dokrmovat, rostlina si sama nachytá dostatek potravy. V opačném případě je dobré dát rostlině jednou za měsíc jednu mouchu. Vydatnější dokrmování je spíše na škodu, neboť rostliny pak mají nadbytek dusíku, nejsou nuceny tvořit pasti, které v důsledku toho zakrňují.
  • Množení: Množení je možné semeny nebo vegetativně. Množení semeny je velmi zdlouhavé a pomalé, semena se sejí ihned po dozrání (někdy je třeba nechat výsev prodělat chladnou periodu) a klíčí asi po 4 týdnech. Vegetativně lze množit buď dělením trsů při přesazování nebo oddělením listových řízků: Středně staré listy včetně pasti se odtrhnou i s kouskem zdužnatělé části "cibule" a umístí se na vlhký, nastříhaný živý rašeliník, nejlépe pod fólii, ideální teplota je asi 25 °C. Na bázi řízku se po čase objeví dceřiné rostlinky.
  • Škůdci: Z vlastní zkušenosti mohu konstatovat, že mucholapku dokáže velmi efektivně zlikvidovat mšice.
  • Poznámka: Byť je nesmírně zajímavé sledovat sklapování pastí, není dobré listy zbytečně dráždit, neboť sklapování rostlinu vysiluje a vede k předčasnému odumírání lapacích listů.


Starší komentáře návštěvníků těchto stránek:

(Tyto komentáře byly vloženy do původní verze tohoto webového herbáře a není možné už na ně přímo reagovat. Svůj příspěvek však mužete vložit dole.)

Bee napsal(a) dne 31.7.2015:
Zdravím všechny y chtěla bych vás moc požádat o radu. S mucholapkama prožívám teprve první rok, tak jsem ze všeho nového možná až moc vyjukaná a bojím se každé změny u kterékoliv z nich. Mucholapky jsou relativně čerstvě přesazené a na jedné z nich se objevily jakési bílé flíčky. Jen trošičku, na spodní části listů, skoro to vypadá jako pocákané troškou omítky. Přikládám dva odkazy na fotky, i když to na nich jde hodně špatně vidět:
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t34.0-12/11830327_10207342432538986_1665294193_n.jpg?oh=fba907950c05a849840a2837ec58a82e&oe=55BCD4C2

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t34.0-12/11798240_10207342432778992_344762280_n.jpg?oh=4ec2d9120d017347c6260d3b963a1836&oe=55BD8F3E

Máte někdo podobnou zkušenost? Ptám se raději rovnou, aby se mohlo případně zasáhnout včas :) Děkuji!

Yrian napsal(a) dne 17.6.2015:
Dobrý den,

dnes jsem dostala od kamarádky maličkou rostlinku Mucholapky, která mi příjde dost vysílená.. kontrolovala jsem uschlé pastičky a odstranila je opatrně pinzetou. Byla zakoupena v obchodě, kde byla za sklem a spálila se. Máte nějaké rady a tipy, jak ji co nejdříve posílit aby mi neumřela? Děkuji moc :)

petra napsal(a) dne 16.5.2015:
Co MaM delat když jsem dala mucholapce korist, čekala den, pak se mucholapka otevřela a kořist byla porad uvnitr?

  • david napsal(a) dne 22.6.2015:
    ahoj pokud jsi dala mucholapce mrtvou potravu tak ona ti to nestráví s toho duvodu že jí nic nedraždí když se uvnitř pasti kořist pohybuje tak rostlinu to draždí ještě k větímu sevření a po nějaké době dojde k trávení :) pokud je potrava mrtvá tak rostlina si myslí že je to třeba kus klacku a tak aby se nevysílila tak potravu nestráví

Klára napsal(a) dne 29.4.2015:
Dobrý den,
mucholapku mám ve skleněné baňce. Mám ji v bytě na okenním parapetu směr jih. Poslední dobou zavřela všechny své pasti a jakoby jí splaskly všechny červené tlamičky. Všechny háčky směřují nahoru. Mohlo by to být přelitím? (dosud nemám s pěstováním zkušenost)
Předem děkuji za odpověď.

dominik pawlowski napsal(a) dne 4.4.2015:
Mám mucholapku. A nevím za jak dlouho ji mám nakrmit? A za jak dlouho se mi otevřou? Kdy budou rašit semena? A už se mi na ní udělal uschlý list. A nevím co dělat?

  • dejf napsal(a) dne 8.4.2015:
    jestli je malá tak ji nekrm vůbec past se ti ani neotevře. Jak budeš mít větší a mohutnější pastičky tak můžeš jí dávat nějaký menší hmyz

Ivana napsal(a) dne 24.12.2014:
Ahoj, dostala jsem seminka mucholapky podivne. Prosim, kdy je nejlepsi je zasadit a jak postupovat? Moc dekuju za odpoved.

  • david napsal(a) dne 27.12.2014:
    na 4 tydny je stratifikuj- (dej je na 4 tydny do lednicky na vlhký ubrousek) na jaro je nasaď na povrch zeminy

Pepik napsal(a) dne 18.11.2014:
Ahoj mam jeden jediný dotaz,kdy mam dát mucholapku na chladnější místo?poznám to na rostline nebo proste az bude zima jako ted?Diky moc

Jan Rewar napsal(a) dne 30.10.2014:
Chtěl bych vědět, jak mucholapku hnojit

  • david napsal(a) dne 1.11.2014:
    nehnoj ji !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Veronika napsal(a) dne 28.10.2014:
Ahojte prosim Vás proč mi občas zčerná a odumře list..?jinak porád roste dal.. tedka na zimu je to horsi (vice listu) ..mam ji presadit?

  • david napsal(a) dne 28.10.2014:
    Je prostě starý. jinak tedka na zimu dej mucholapku někde na chladné místo okolo 0 - 10 stupňů. Já ji mam tedka venku mucholapka si musí odpočinout. A na jaro bude růst jak blba. Přesaď ji až na jaro.

natka napsal(a) dne 27.9.2014:
jak často mam rosit masožravku

  • Felix napsal(a) dne 3.12.2014:
    "Rosení se obvykle nedoporučuje."

    píše se v textu nahoře.

Drajzik napsal(a) dne 6.9.2014:
Ahoj.Prosím o radu.Naše mucholapka nam začala černat.Nevíte co s ní máme dělat?Předem moc děkuji.

  • Josef napsal(a) dne 11.9.2014:
    Zdravím,

    podívat se, zda není napadená mšicemi (malé bílé tečky). Pokud ano, použijte obyčejný mýdlový roztok (to nejobyčejnější dětské mýdlo + voda) aplikovaný rozprašovačem. Mšice spolehlivě zahubí, masožravce neublíží.

    Pokud se nejedná o mšice a rostlina černá i nadále, zkuste následující:
    Rostlinu zalévejte stále standardním způsobem spodem, i kdyby z ní zůstal pouze černý stvol. Vím, že to bude znít divně, ale povídejte si s ní - a to doslova - i s tím zbylým pahýlem a nepřesazovat!

    Když to vydržíte celý rok, rostlina znovu "vyrazí". Rodiče mi ji onehdy chtěli vyhodit, ale já to nedovolil. Napřesrok Drosera capilaris vyrostla v rekordní době, nasadila malinké růžové květy! a později z výtrusů vysemenily další malé krasavice.

    Rosnatky neholdují dnešní uspěchané době, mají svůj režim, chce to jen vydržet a jak já říkám - povídat si s nimi, i když budete za blázna.

    S pozdravem
    J. Beran

    S pozdravem

Quinzel napsal(a) dne 7.8.2014:
Zdravím, nedávno jsem si koupil mucholapku a ve spod pastiček jsem našel pár černých a jednu poničenou past, mám je tak nechat nebo je odstrihnout? Taky se mi chytila jedna past do druhé měl bych je rozdělit, odstřihnout nebo nechat? díky za odpověd...

  • Marty napsal(a) dne 10.9.2014:
    Také mám stejný problém že se mi chytila jedna past do druhé :( už se ti pustila? nebo co jsi s tím dělal?

  • Quinzel napsal(a) dne 26.9.2014:
    Zkus je dát vedle sebe, nebo tu vrchní podepři kamínkem, aby byla výš než ta vespod, já ji musel ustřihnout, když se chytila asi po třetí... Jinak jsem ji měl přes léto venku a totálně se překrmila, pasti zůstali zavřené až do teď a pomalu začínají odumírat zevnitř... :/

Dan napsal(a) dne 22.7.2014:
Dobrý den mám pár otázek na které jsem odpověďi na internetu nenašel a jelikož masozravky chovám 3dny žádné knihy nemám.
1.Smí se zalévat masozravky den odstátou vodou?
2.Mám mucholapku podivnou a špírlici zalévat do substrátu nebo do obalu(mám ho místo podmisky)?
3.Mám je v bůhví jakém substrátu,ale za dva a půl měsíce je budu zimovat v lednici a na jaře si je přesadím do čisté rašeliny a kremičitého písku v poměru 2:1.Vydrží ty rostliny v tom substrátu tu 2 a půl měsíce nebo je mám presadiť teď?

Debbí napsal(a) dne 26.6.2014:
Ahoj, hodlám přesadit mucholapku, už mi přijde že mám malý květináč...můžu jí zasadit do většího akvária? a jaká je nejlepší zemina?rašelina + perlit?
Díky za rady :-)

kulinka . k. napsal(a) dne 18.6.2014:
Proč je celej den mucholapka zavřená?????

kulinka . k. napsal(a) dne 14.6.2014:
Proč je celej den mucholapka zavřená?????

  • Lukáš Vaněk napsal(a) dne 17.6.2014:
    Jestli v ní je moucha tak bude zavřená 1-10 dní a jestli není tak 1-3 dny.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 10.6.2014:
Ahoj mužu se zeptat proč mi trochu na rozícj zežloutli listy asi ze sluníčka zezelenají???A neumírá díky za rady a odpovědi.:-D

  • stanley napsal(a) dne 1.5.2015:
    Aj mne zacinaju zltnut po tom co som ju presadil do väcsieho kvetinaca a umiestnil na vonkajsi parapet "zapadneho" okna kvoli dostatku svetla.Nastastie som ju mohol rodelit a skusil som obe rastlinky premiestnit na miernejsiu vychodnu stranu a jednu som dal na vnutorny parapet.Skusim aj vacsiu zalievku lebo pri presadzani bol substrat len vlhky a nie premoceny.Neskor dam info ako to dopadlo.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 9.6.2014:
Mohu dát Mucholapku ven???

  • david napsal(a) dne 9.6.2014:
    joooooo mám ji tam pořád.

Debbís napsal(a) dne 5.6.2014:
Ahoj všichni, moc vás zdravím a žádám o radu :-) chtěla jsem se zeptat, zda je lepší dát mucholapku do skleněné koule a ven a nebo jí raději nechat v kouli doma...předem díky za odpovědi a rady :-)

  • tom napsal(a) dne 7.6.2014:
    nechte ji radej doma

  • tomsn napsal(a) dne 7.6.2014:
    nechte ji radej doma

  • Debbí napsal(a) dne 9.6.2014:
    děkuji moc za rady :-) už je v kouli a na slunném místě tak snad se jí bude dařit :-)

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 1.6.2014:
Ustřihl jsem stonek květenství nevadí to.

  • david napsal(a) dne 3.6.2014:
    Nene je to lepší, protože to květenství vysiluje rostlinu.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 26.5.2014:
Ahoj chtěl bych se zeptat jestli má někdo ňejaké skušenosti s Sarraceniou purpureou jestli jo napištemi všechny podrobné rady jak pěstovat, a jestli ne tak alespoň doporučte stránky.Děkuji za odpověď. :D :-)

  • Lukáš Vaněk napsal(a) dne 27.5.2014:
    Prosim odpověz.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 22.5.2014:
Co mám dělat s pastičkou která hnije mam ji odstřihnout nebo nechat až dohnije.

  • david napsal(a) dne 22.5.2014:
    odstřihni ji

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 21.5.2014:
ale jsou tam jen 2 možná další viděl sem jenom 2

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 21.5.2014:
mám v mucholapce malé broučky jsou to mšice a jak se proti nim bránit

  • david napsal(a) dne 21.5.2014:
    Nasyp na zeminu trochu perlitu nebo štěrku. Nevím ještě sem to nedělal zkus to

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 21.5.2014:
A ještě bych se chtěl zeptat jak mucholapky rozmnožím???

  • david napsal(a) dne 21.5.2014:
    Hlavně na jaře. Jak ji budeš přesazovat tak prostě jednu mucholapku roztrhneš a máš dvě ty se ti zase rozrostou a máš čtyři atd. musíš ale dávat pozor, aby každá rostlina po roztrhnutí měla aspoň malý kořínek. Jinak se ti mucholapka nechytne a uschne.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 20.5.2014:
nevš proč se mně pastička neotevře, když je tam cvrček už 10 dní? Ale možná začíná trochu hnít otevře se vůbec?

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 20.5.2014:
Davide děkuji ti za tvé rady jsou moc užitečné a mé Mucholapce se moc daří bude mít 6 dalších pastí ještě to chvíli potrvá ale neva a jestli by ti to nevadilo tak mi ještě prosím napiš podrobné rady o pěstování Mucholapky Podivné. :-)

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 19.5.2014:
Davide moje mucholapka má už 9 dní v pasti malého cvrčka a už ta pst možná začíná hnít nevim jestli to je hniloba je tam takoví hnědý půl centimetroví flíček děkuji za odpověđ.

  • david napsal(a) dne 19.5.2014:
    Mucholapka je na to ještě malá dávej ji opravdu jen mravence nebo podobně jestli ani toto nestráví a začne hnít tak jí rači nedávej nic. Aš ti začnou krásně červenat pastičky potom začni krmit. (mucholapka je silnější) ,,,,, Pastičky se ti zbarví když ji budeš mít na dobrém světle.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 18.5.2014:
Zdravím všechny jen bych se chtěl zeptat kde koupit Rostnatku Kapskou.

  • david napsal(a) dne 19.5.2014:
    To opravdu netuším.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 18.5.2014:
je pravda že večer by se mělo nad mucholapkou podivnou svítit?????????předem dík.A kolik vody má mít mucholapka v podmisce stačí 1 cm.

  • david napsal(a) dne 19.5.2014:
    Já na ni nesvítím a roste krásně. Pastičky má krásně červeně zbarvené. ,,,,, Jojo může jí tam být i míň

  • Lukáš Vaněk napsal(a) dne 19.5.2014:
    A Davide kde koupit Rustnatku Kapskou.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 18.5.2014:
Ahoj jen se chci zeptat jestli je dobré pořídit si o masožravích rostlinách knížku.Předem děkuji za odpověď.:-) :D

  • david napsal(a) dne 18.5.2014:
    Klidně si můžeš koupit knížku, ale zas není tak těžké pěstovat masožravku, abys si kupoval knížku. Je to jen na tobě.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 17.5.2014:
Chci se zeptat jestli může mucholapka jíst i jiný hmyz než mouchy. Díky.A jáké všechny druhy jí mužu dávat.:-).

  • david napsal(a) dne 17.5.2014:
    Může jíst jakýkoliv hmyz (mouchy, brouci, pavouci, mravenci, motýli). Ale dávej ji hmyz podle velikosti pasti.
    Hmyz by měl být velký zhruba 1 - 15mm. Nedávej ji zbytečně velké sousto. Past by to nemusela strávit a zhnila by.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 17.5.2014:
od.:
Zdravim všecky, chtěl bych se zeptat co mam dělat s mouchou která zůstane v pasti, myslim tim vysátou a už zabitou mouchu jestli jí mam vyndat nebo nechat až se rozpadne ... předem mnohokrát děkuji.

  • david napsal(a) dne 17.5.2014:
    Já ji tam nechávám. Ale jestli chceš můžeš ji opatrně vytáhnout(pinzetou). Nebo můžeš do pasti nalít trochu vody , která mouchu odplaví. Past se nezavře, protože past nereaguje na vodu. !!!!! ale opatrně !!!!!

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 15.5.2014:
Ajakou vodou zaléva tstačí z kohoutku? :-)

  • david napsal(a) dne 16.5.2014:
    Nejlepší je destilovaná nebo dešťová. Ale můžeš používat odstátou nebo převařenou. Voda s kohoutku se nedoporučuje. masožravce to moc neuškodí ale na povrchu ti může růst plíseň, která ti potom listy rozežírá a hnijí ti.

  • Lukáš Vaněk napsal(a) dne 16.5.2014:
    Děkuji moc Davide :-)

  • david napsal(a) dne 16.5.2014:
    není za co

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 15.5.2014:
ale jak dlouho trvá než se otevře past a jakou vodou zalé va a nevadí voda z kohoutku :D

  • david napsal(a) dne 15.5.2014:
    past se ti otevře za 1-10 dní ale zbytečně ji nekrm !!!!!! nebo se ti vysílí.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 15.5.2014:
odpovězte prosim :D

  • david napsal(a) dne 15.5.2014:
    Šak sem ti odpověděl v otázkách. Tak co je?

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 14.5.2014:
Jakou vodou mám zalévat mou Mucholapku nevadí jí voda z kohoutku,a jak dlouho trvá než Mucholapka otevře past s malím cvrčkem.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 13.5.2014:
jak dlouho trvá když má 2 cm a 1c ještě nerozvinuté listy než se rozvinou a narostou nové pasti mám ty nerozvinuté listy 3 :D

  • david napsal(a) dne 14.5.2014:
    1-10 dní !!!!!!! Ale musíš se o ni dobře starat !!!!!!! jinak ti vyroste pozdě a může třeba zhnít nebo zakrsnout!!!

Lukin napsal(a) dne 13.5.2014:
Mám svou Mucholapku rosit nebo ne a ještě se chci zeptat kdy bude mýt má mucholapka červené pastičky.Předem děkuji za odpověď.

  • david napsal(a) dne 14.5.2014:
    Neros zbytečné.

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 12.5.2014:
Dobrý den jak se starat o mou Mucholapku aby měla červenou past. předem děkuji

  • david napsal(a) dne 14.5.2014:
    Dej ji pokud možno do skleníku, kde má nejvíc světla.

  • david napsal(a) dne 14.5.2014:
    Dej ji pokud možno do skleníku, kde má nejvíc světla.

  • Lukáš Vaněk napsal(a) dne 14.5.2014:
    A co když nemám skleník stačí za oknem a kolik ji davat vody

  • Anonym napsal(a) dne 15.5.2014:
    jojo za oknem, nejlepší je východní nebo západní okno nedávej ji na severní okno,,,,,s tou vodou ti to řeknu tak: v létě a na jaro jí zalívej tak, aby v podmisce bylo pořád trochu vody, ale v zimě a na podzim dej masožravku na chladné místo např. půda, nebo klidně i ven mucholapce to nevadí), kde je tak 0-10 stupňů a vůbec ji nemusíš zalívat. Zalívej ji vždy dešťovou nebo destilovanou vodou, protože s normální vodou se ti na substrátu muže udělat plísěň a potom ti hnijí listy.

  • Lukáš Vaněk napsal(a) dne 16.5.2014:
    A co přenařenou :D

naty napsal(a) dne 8.5.2014:
proč moje mucholapka nechce sníst živou mouch v jejic pastí ??? předem díky za odpověd

  • david napsal(a) dne 10.5.2014:
    Pastičky jsou zakrnělé nebo jenom nemají sílu sklapnout. Počkej až vyrostou další ty už nemusí být špatné.

naty napsal(a) dne 8.5.2014:
moje mucholapka podivná nechce skousnout kořist ve svých pastích proč porad te prosím děkuji předem :)

Jana Nováková napsal(a) dne 2.5.2014:
Koupila jsem si svou první " Mucholapku " 1) Mohu ji zalévat odstátou vodou (cca 14 dní odstátou), případně jestli mohu použít vodu s přehrady? (Bydlím na sídlišti, tak bohužel si nemohu nachytat děšťovou vodu ... :)
2)Nevadí jestli-že pastičky i celý list leží na stále přemokřené rašelině - nemůže uhnít - mám pocit,že když je stále velice přemokřená, tak ji začínají hnít listy,které leží na té přemokřené rašelině...? Děkuji za odpověďi

1)Mám zkušenosti se sarracenii a ta v pohodě snesla odstátou vodu - nádherně se rozrostla.
2)Nenechávám ji stále ve vodě, zalévám ji až zcela vysaje vodu z misky (i zcela jeden den vynechám) - daří se ji velice dobře a krásně roste - nehnije... mohu totéž aplikovat u mucholapky? Děkuji

  • Jana Nováková napsal(a) dne 2.5.2014:
    Zatím se snažím mucholapce, párátky podkládat pastičky, aby stále neležely v té přemokřené rašelině, ale nevím, zda to má vůbec smysl... Nebo uhnívají pastičky z jiného důvodu? Děkuji za odpověď

  • Petr napsal(a) dne 3.5.2014:
    Pastičky většinou leží na mokré rašelině a nevadí jim to, v přírodě jsou občas i ve vodě. Jestli uhnívají, je to spíš nedostatkem slunce. Možná zkusit méně zalévat, snížit hladinu vody v misce - nebo občas zálivku vynechat viz předchozí odpověď. Vodou z přehrady nezalévat, to už raději odstátou nebo převařenou vodou.

Tereza napsal(a) dne 10.2.2014:
Dobrý den mám tři otázky. 1. po jak dlouhé době ji mám zalévat co týden ????? 2. Když se pastička zavře po jak dlouhé době se otevře ?? 3. Co mám dělat když mně shnije jedna pastička ???? Předem Děkuji za odpověď

  • david napsal(a) dne 10.2.2014:
    1.na jaro a v létě kdy je okolo 15-35 stupnů je dobré nechat masožravku pořád ve vodě v zimě a na podzim kdy je okolo 10-0 stupni úplně omezit zalévání zalét ji max.1 za měsíc 2.otevře se tak za 5-10 dní ale v chladných měsících nemá sílu a vůbec se nemusí otevřít a list zahine.3.když ti shnije pastička tak to vůbec nevadí naroste další je to úplně normální

david napsal(a) dne 3.2.2014:
nevíte proč se mně pastička neotevře, když je tam moucha už min. 10 dní?

Lucie napsal(a) dne 7.12.2013:
Dobrý den, chtěla bych vás poprosit o radu. Od jara mám mucholapku, vedlo se jí dobře přes celé léto, ale teď na zimu jí zčernali všechny pasti a vypadá vážně špatně, tak jsem jí přesadila. Přesazená je už týden a pořád žádná změna. Dala jsem jí do chladnějšího pokoje, má tam i dost světla, myslíte, že se to tím přesazením pokazilo, nebo má šanci? Nebo co navrhujete, že bych měla udělat, předem děkuji za radu.

  • david napsal(a) dne 22.1.2014:
    je vysílená nebo ji napadli nějací škůdci možná mohla zhnít přelitím

David Oliva napsal(a) dne 31.10.2013:
co mam davat me rostline kdys nemame doma zadne mouchy

  • david napsal(a) dne 21.1.2014:
    nemusíš ji dávat nic

Eliška napsal(a) dne 9.9.2013:
Ahoj, mám tuhle krásnou Mucholapku něco okolo půl roku,přes léto krásně vyrostla a tvořila nové pasti,tak jsem si řekla, že už jich má tolik a tak dlouhých, že ji raději z toho pidi květináčku kde jsem ji koupila přesadím. Po přesazení,chvíli ještě rostla, ale v dněšních dnech má jen jednu poslední past a myslím, že se jí tvoří pupen na novou. Jen ten růst není tak agresivní jako třeba před měsícem. Je možné, že se chystá zimovat nebo mi umírá?

  • david napsal(a) dne 22.1.2014:
    podle mě umírá protože listy zhnědnou jen když je ve veliké zimě a na jaro jí vyrostou další

  • david napsal(a) dne 22.1.2014:
    podle mě umírá protože listy zhnědnou jen když je ve veliké zimě a na jaro jí vyrostou další

Andrej napsal(a) dne 29.8.2013:
Dobrý deň,
kúpil som si mucholapku asi pred mesiacom a teraz sa mi zdá, že akoby pomaly umierala. Skoro všetky pasce akoby len ležia na kvetináči. Môže to byť spôsobené tým, že som ju príliš prelial, dodržoval som to, aby bola v miske stále voda, no už asi týždeň ju nepolievam a stále ma vlhkú pôdu. Alebo to môže byť spôsobené tým, že som ju hneď po kúpe presadil do substrátu a piesku? Prosím poraďte čo mám robiť. Ďakujem.

  • david napsal(a) dne 22.1.2014:
    je vysílená

findy napsal(a) dne 26.8.2013:
Zdravím,
chcem sa spýtať v ktorom období je najvhodnejšie presádzať rastlinu. Vďaka

Karolína napsal(a) dne 13.7.2013:
Dobrý den jsem nováček a chtěla bych vědět jak Dionaeu rozmnožit když je celá zelená????

Martin napsal(a) dne 25.6.2013:
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli bych mohl pěstovat mucholapky pohromadě v akváriu bez květníku v jednom substrátu. Ve většině případech na internetu vidim že se pěstují zvlášť a v květníkách.. Děkuji za odpověď

  • karin napsal(a) dne 22.9.2013:
    ahojte.ja chovam masozravku v akvariu ....aspon by som to chcela ale neviem ci mi nevyhynie..neviet to dakto ?..
    dakujemza odpoved.

Jan Chýška napsal(a) dne 17.4.2013:
Dobrý den, nebude květině moc vadit když jí budu pěstovat v kokosové směsi a ne přímo v rašelině? Prý by ta směs měla mít podobné účinky. Děkuji za odpověď :)

Lenka napsal(a) dne 13.12.2012:
Dobrý den, chtěla bych se na něco zeptat, moje rostlinka má už asi měsíc nebo dva stonek, už mi na něj i odkvetly květy, ale začal mi růst nový stonek. Chtěla bych se zeptat jestli je to normální nebo se mi nějak zmutovala. Nikde sem nic takovýho neviděla a přijde mi to divný.

  • karin napsal(a) dne 22.9.2013:
    je to uplne normalni...ten prvni stonek se muze odstrihnout.
    a ten druhej nechat kvest ...ale pozor!
    gdyz se mnada rastina vysili..zemre...

Martin napsal(a) dne 29.10.2012:
Dobrý den, potřeboval bych také jednu radu. Nemohu nikde najít, kdy přesunout masožravku do chladu, tedy kdy ji zazimovat. Nyní má stále dlouhé listy i s pastmi. Na webu je také hodně sporných názorů na to, zda ji přesunout do tmy, nebo do světla. Děkuji za odpověď.

František napsal(a) dne 26.10.2012:
Koupil jsem si semínka na aukru v polovině ledna, a hned jsem je zasadil do rašeliny a dal až dolů do lednice na 6 týdnů, že to urychluje klíčivost. No a teď je konec října, tedy 9 měsíců od zasetí a ještě nic neroste, ani semínka, co jsem do lednice nedával a nechal je klíčit při pokojový teplotě. Prý u některých masožravek to může trvat i čtyři roky než se ukážou. Tak nevím, zasadil jsem 25 semen a nic.

kritýna napsal(a) dne 23.10.2012:
caw
mam doma tuto rostlinu druhym tydnem a mam o ni starost, protoze jeji stare listy a pasti mi odumiraji . vim ze je to normalni , ale mam pocit ze ji spise odehnivaji nez cokoli jineho.chci se zeptat zda je to normalni a nebo ma plisem a co mam s temi listy delat.mam je tam nechat a nebo odryznout.

David napsal(a) dne 14.10.2012:
Dobrý den, tuto mucholapku mám už delší dobu, cca 3-4 měsíce a na povrchu substrátu (rašelina+písek) se mi tvoří bílý povlak (myslím si, že je to plíseň, ale nevím) zalívám ji dešťovkou a je celkem rozrostlá. Prosím poraďte mi, co dělám špatně. Pište na e-mail, díky.

Monika napsal(a) dne 11.10.2012:
Dobrý den,
ráda bych se zeptala.Zadařilo se, že nám mucholapka vykvetla a nyní nevím co dělat s odkvetlým květem. Zda jej ustříhnout či sám časem zahyne?
Děkuji za odpověď

  • Honza napsal(a) dne 20.10.2012:
    (Z mé zkušenosti) mi květy přejdou postupně na váčky se semínky, pokud nechcete vysilovat rostlinu odstřihněte květenství hned co to jde. Ale pokud máte odkvetlo a nic se tam netvoří přijde mi lepší jej odstřihnout.

Verča napsal(a) dne 4.10.2012:
Zdravím,nedávno jsem si koupila mucholapku,a dostala jsem k ní papírek s tím jak se o ní starat.Je to moje první mucholapka.
Dočetla jsem se že potřebuje mít světlo a pořád vodu,také se snažím aby měla pořád dost vody.občas jí dám i nějakou tu mouchu nebo jiný hmyz.Ale tak před 14 dny začaly hnědnou až černat její pastičky;( a ani nerostou nové.;(Mucholapku mám na okně v kuchyni,kde je poměrně celý den světlo.Nevíte co dělám špatně,a jak jí zase "uzdravit" ;)Prosím poraďte mi,za každou radu moc děkuji;)Verča

  • Entis napsal(a) dne 10.10.2012:
    Ahoj Verčo,

    odumírání pastí je celkem normální a nové podle mě nerostou protože se už začíná blížit zima a rostlina pomalu přechází do klidové periody. Teď bych jí být tebou začala hledat nějaké chladnější a pokud možno světlé místo, kde bude moci strávit zimu. Dál už ji nekrm a až ji zazimuješ tak taky omez zálivku. Pokud vše dobře dopadne, příští rok na jaře zase "procitne" a rozroste se ti na krásnou a zdravou rostlinku :)

    Zdraví,

    Entis

    PS: Nejsem žádný velký pěstitel, ale mucholapky mám už třetím rokem a zatím se jim daří ;)

Lenka napsal(a) dne 4.10.2012:
Chci se ještě zeptt k předchozímu dotazu, nemůže to být tím, že krmím mucholapku staršími mouchami?? pár sem si jich nasbírala, ale už je mám asi přes měsíc

  • Entis napsal(a) dne 10.10.2012:
    Lenko,

    překrmit masožravky podle mě nejde - když dám moje na léto ven, kolikrát na nich není jediná past prázdná a to je mám celkem už rozrostlé. Úhyn pastí se stává a je to naprosto normální, zvláště u pastí, které v sobě mají hmyz. Co se týče stáří much, nikde jsem nečetla, že staré mouchy škodí. Na druhou stranu jsem ale vypozorovala, že pasti zůstávají mnohem déle zavřené (a tudíž lépe hmyz stráví), pokud dostanou živou stravu. Myslím si, že když se úlovek ještě hýbe, lépe se past sevře. S živým úlovkem pak zůstane zavřená týdny, zatímco s mrtvým hmyzem se otevře třeba za pár dnů (a moc si ho teda asi ani nevychutná :) ).

    Kdyby bylo léto, viděla bys, že na každou mrtvou past se ti objeví třeba i dvě nové. Teď je ale už podzim a mucholapky pomalu přechází do klidového režimu. Nové a zdravé pasti čekej asi až příští rok.

    Mnoho zdaru s pěstováním,

    Entis

Lenka napsal(a) dne 4.10.2012:
Ahoj, mam rostlinku asi 2 měsíce, přikrmuji jí jednou za měsíc, ale už podruhé my pastička s mouchou začíná hynout. Nevím, čím to je...nepřekrmuji jí náhodou??

  • david napsal(a) dne 21.1.2014:
    list se vysílí a zhyne dávej jí hmyz jen v měsících kdy je ve vývinu (léto)rostlina to zvládne strávit

Tomáš napsal(a) dne 21.9.2012:
Ta moje masožravka je ale nenažraná, přijdu ze školy a tři chlopně si chytili mouchu (spíš nějaký ten hmyz). No když má hlad co nadělám??????

  • Michal napsal(a) dne 13.10.2012:
    nechat ji, at si lovi, od toho je.

  • karin napsal(a) dne 22.9.2013:
    pozor!
    moze se lahko prezrat...

David napsal(a) dne 30.8.2012:
Dobrý den! Chtěl bych se zeptat. Mám doma Mucholapku a všechny její pasti už uhynuli , jsou tu pouze listy. Co mám dělat, aby mi zase začali růst ty pasti? Děkuji za odpověď

Martin napsal(a) dne 30.8.2012:
Dobrý den, někde jsem četl že nahoru do květináče se má dávat hrubozrnný perlit proti těm malým muškám. Můžete mi prosím potvrdit jestli je tato informace pravdivá a jestli ano kolik ta mám toho asi dávat? A nevadí když v zimě nechám rostilnku na parapetu budu mít otevřenou ventilačku a večer na rostilnku asi ze vzdálenosti 1.5 metru budu svítit normální zářivkou? Děkuji

  • Pepa napsal(a) dne 31.8.2012:
    Ano, ten perlit nebo písek je proti těm muškám. Můžeš ho namíchet do celého substrátu v poměru 2:1. Na parapetu ji můžeš nechat, ale musí mít teplotu kolem 5-10*C.

  • Pepa napsal(a) dne 31.8.2012:
    PS: To ti můžu potvrdit!! Doma mám rosnatku, ve které perlit mám a tam ty mušky nelítaji. Vedle ní mám mucholapku, a tam zas perlit nemám a mušky tam lítají. Tak to budu muset přesadit!!

Jendis napsal(a) dne 27.8.2012:
Ahoj chci se zeptat co se stalo když mi polovina pasti zčerná. Co s tím delat? Diky za odpoveď.

  • David napsal(a) dne 27.8.2012:
    Tu past jednoduše ustřihni.

Tomáš napsal(a) dne 23.8.2012:
Konečně jsem si ji koupil dřív než mi ji někdo vyfouk, ale pasti měla jen zelené, vytrína v květinářství byla na severo-východ a já mám okno na jiho-západ pasti se začali pěkně červenat, jen tak ji třeba dám na venkovní parapet ať se sluní, no je škoda abych měl jen jednu, no chce asi kamarádku(koupím další jen za 113,:-)

  • Denis napsal(a) dne 9.9.2012:
    ja to koupil za dvacet korun

  • Anett napsal(a) dne 25.3.2013:
    :-D no já za 150 :-)

  • blablabla napsal(a) dne 30.11.2013:
    no, ja za 90 :-/

Honza napsal(a) dne 13.8.2012:
Jednu takovou rostlinu jsem si koupil ale zjistil jsem že asi 3 ty pasti nesklapnou. Co s tím ?

  • Fredy napsal(a) dne 5.12.2012:
    Nic... prostě je nech oni zachvilku zčernají až zčernají celé tak je ustříhni ;-)

Tomáš napsal(a) dne 12.8.2012:
Dobrý den, chtěl bych tuto rostlinku ale pokaždý když si nějakou v tom květinářství vyhlédnu ihned je prodaná a to mě dost štve!!!

Tom napsal(a) dne 9.8.2012:
chtěl bych se zeptat, zda je možno sázet masožravky i teď v létě nebo nutno čekat až do jara ? Čerpal jsem z těchto stránek http://www.rootan.cz/soubory/rostliny.html , kde je sice vše popsáno , ale kdy vysévat jsem tam nenašel. Díky Tomáš

  • David napsal(a) dne 20.8.2012:
    Je lepší počkat až do jara.

Honza napsal(a) dne 4.8.2012:
Dobrý dne masožravku mám asi půl roku no a ted mi začala hnít a tak nák celkově se jí nedaří rostou kolem ni houby mech a shnilo jí už mnoho listů postupně je odstřihávam ale moc to nefunguje je nejspíš moc přemokřená ale když jí nechám na suchu tak se to nevysuší a přide mi ještě slabší také květ jsem neustřihl nechal jsme ho být takže ted po zimě je opravdu zesláblá je nějaká možnost jí ještě zachránit? Na jaře jsem jí přesadil v únoru. Napište mi prosím na email děkuji.

Tyna napsal(a) dne 13.7.2012:
Ahoj,
děkuji za minulé odpovědi a dnes se chci zeptat zda když moje masožravka (koupena před 3 týdny daří se jí dobře) má u sebe malou masožravku můžu ji přesadit jenom do rašeliny.(Tu malou)
Děkuji předem za odpovědi

Pepa napsal(a) dne 4.7.2012:
Dobrý den, chci se zeptat, jestli nevadí, že když mám květinu na balkóně a ona si chytá mouchy sama...myslím tím hodně často cca 2x ze měsíc (maximálně 3x)

  • Tyna napsal(a) dne 13.7.2012:
    Ahoj,
    i přesto že jsem začátečník s pěstování této úžasné rostliny tak myslím že by to až tak nemělo vadit na jedné stránce jsem četla ža by masožravce stačilo chytit mouchu asi tak 1xZa měsíc.

Katina napsal(a) dne 4.7.2012:
Dobrý den, dneska jsem si domů přivezla masožravku a zajímalo by mě ,jestli může být celý rok v bytě cca 23-25*C , zda je správné že na noc zavírá pasti a jestli musim odstřihávat květ, nebo tam můžu nechat ????
Díky za odpovědi

  • David napsal(a) dne 4.7.2012:
    Celý rok v bytě být nemůže, uhynula by!! V létě ji dávejte na velmi slunné místo, např.: na balkón, nebo to můžete mít na parapetu v bytě, ale na ten balkón to někdy dát musíte. V zimě ji dejte do nějaké chladné místnosti nebo na chodbu, kde je kolem 10*C. V tomto případě jí musíte přisvítit lampičkou.....musí mít světlo. Na noc by neměla zavírat pasti! A o květu...jak chcete, můžete ho tam nechat, ale tu kytku to zbytečně vysiluje, takže ho klidně ustřihněte:-)

KateSilver napsal(a) dne 4.7.2012:
Dobrý den,
mám mucholapku podivnou přes rok.
Do teď bylo vše v pořádku. Akorát teď jsem si všimla, že v substrátu jsou nějaké malé mušky. Hlavičky mi teď rychleji hynou a celkově jsou menší.
Poraďte mi prosím, co s tím mám dělat.
Děkuji

  • Pavel napsal(a) dne 4.7.2012:
    Ty malé mušky, to budou mšice. Tak si kupte nějaký insekticid, který je na mšice.

David napsal(a) dne 29.6.2012:
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli nevadí, že jedna tlamička kousla tu druhou. Chtěl jsem to vytáhnout, ale nešlo to. Díky za odpověď.

  • Expert napsal(a) dne 18.7.2012:
    to vůbec nevadí,kytka se otevře a ty to můžeš dát do pořádku

Tyna napsal(a) dne 25.6.2012:
Ahoj,
chtěla jsem se zeptat co mám dělat když past mé masožravky sklapne a nic v ní není.Dnes sem jí koupila a jelikož měla nějaké zčernalé pasti tak jsem se je rozhodla odstranit jak na různých webových stránkách radí a při tom mi několik pastí sklaplo na prázdno prosím pomoc.

  • David napsal(a) dne 29.6.2012:
    Kdzž sklapne na prázdno, tak to nevadí, ale vydrží sklapnout na prázdno maximálně 10x a asi 3x, když v ní něco je.

  • David napsal(a) dne 29.6.2012:
    Ještě bych dodal: Potom se list i s pastí začne zaškrcovat a upadne, ale to nevadí, aspoň vytvoří nové místo pro další list.

Martin Hrbáč napsal(a) dne 11.6.2012:
Dobrý den chci se zeptat jestli masožravou rostlinu nějak vysiluje to květenství a nebo potom i ty semínka.Jestli je lepší to ustřihnout nebo to tam nechat.Děkuji za odpověd´ a Nashledanou

Kary napsal(a) dne 2.6.2012:
Dobrý den. Mám mucholapku cca 2 měsíce, vyrostly jí asi 4 tlamičky (nyní jsou 2 povyrostlé, ale dál nerostou) a teď najednou začínají ostatní černat a hynout a ztratila svojí červenou barvu... je uvnitř zelená. Mám jí na parapetu na slunci a zalévám jí převařenou vodou a pokud prší, tak jí chytám dešťovou vodu. Prosím o radu kde je chyba.

  • David napsal(a) dne 29.6.2012:
    Možná tu Vaší mucholapku napadají škůdci, třeba mšice. Tak to musíte něčím postříkat, třeba nějakým repelentem. Anebo to nemáte zasazené v rašelině.

  • Kača napsal(a) dne 4.7.2012:
    Někdy není dobré přímé slunce.......

anna napsal(a) dne 19.5.2012:
jak casto mam mucholapku zalevat ?

  • David napsal(a) dne 29.6.2012:
    V létě může být květináč ve vodě pořád. V zimě hlínu udržujte mírně vlhkou. Ale jen mírně, protože by mohly kořeny uhnít!!

filip napsal(a) dne 1.4.2012:
Dobrý den prosím objevil se mi na masožravce poupě mám ho ustřihnout nebo ho nechat.

JohanesSchvaine napsal(a) dne 26.2.2012:
Chci se zeptat jestli může mucholapka jíst i jiný hmyz než mouchy. Díky..

  • Hynek napsal(a) dne 26.2.2012:
    Také by mě to zajímalo zda by vychytala pokojové škůdce jako jsou smutnice molice atd.

  • Petr napsal(a) dne 17.3.2012:
    Že jo třeba jestli by se dala vykrmovat salamem masem atd.(kouskem) je totiž dost zavřená teď na jaře. Hezky kvete a zatim dobrý.

  • David napsal(a) dne 1.7.2012:
    V žádném případě jí nedávejte žádný salám, buřta atd... mohla by uhynout!!! Dávejte jí jen hmyz :-)

Fasi napsal(a) dne 18.1.2012:
Zdravím dnes jsme si koupili mucholapku.Bude se jí dařit v panelákové teplotě cca 23*C , máme okna na západ takže není na přímém slunci ale v takovém polostínu,ale světla si myslím má dost.Musí být v akváriu nebo skle ?? děkuji

Daniel Husak napsal(a) dne 2.1.2012:
chci se zeptat když neseženu nějakou mochu mužu ji dat treba kousek siroviho masa hovězi,kuřeci nebo tak něco ???

  • 111 napsal(a) dne 13.3.2012:
    prosím o opravu pravopisu!!!

  • David napsal(a) dne 1.7.2012:
    Nikdy maso!!! Mohla by chcípnout!!! Jen hmyz :-)

Emma napsal(a) dne 11.12.2011:
Dobrý den. Včera jsem si koupila masožravku. Cestou domů jsem omilem do masožravky strčila a ta zavřela hlavu na prázdno. Můj bratranec mi doporučil že jeho masožravce místo much prospívá mini kousek šunky jednou za dva měsíce. Snažila jsem se jí nakrmit ale vypadá to jako že když zavřela jednu tlamu tak ty ostatní nefungují a tak se chci zaptat jestli ublíží masožravce šunka a zda jsou opravdu ostatní hlavy po tu dobu nefunkční nebo jenom moje rostlinka Adélka jen trucuje že jí nenosím mouchy?

  • David napsal(a) dne 1.7.2012:
    Myslím že trucuje :-) Mouchy nebo jiný hmyz jí musíš dávat, a ne žádný salám

Denča napsal(a) dne 3.12.2011:
Nedávno jsem si koupila mucholapku, mohu se zeptat jestli se může zalévat jenom vodou z kohoutku a nebo pořád jen dešťovou vodou ??
A ještě, kde tu dešťovou vodu vzít ??
A může být jenom odstátá voda z kohoutku ??
Předem děkuji za odpověď.

  • Renata napsal(a) dne 28.1.2012:
    Mucholapce podivné se musí výhradně dávat dešťová voda.V zimě seženete vodu jednoduše-rozpustíte sníh.A v létě si dáte konvici ven-voda tam naprší.

  • Denča napsal(a) dne 2.3.2012:
    děkuji za odpověď, teď už to je stejně jedno, protože mi odumřela, celá zhnědla

  • Gabriela napsal(a) dne 29.4.2012:
    muze byt destova voda nebo destilovana voda kt. se da koupit na benzinkach nebo supermarketech, proste musi mit kyselou pudu.

  • Denis napsal(a) dne 9.9.2012:
    převař vodu na cca 100 celsia ale pozor musí vychladnout

Dany napsal(a) dne 13.9.2011:
Ahoj mám dotaz, mám masožravku asi 1 týden má dost vody dal sem jí jen jednu mouchu ale včera mi začalo černat zevnitř pár listů co mám dělat nebo čím to může být???

Petra napsal(a) dne 9.9.2011:
Dobrý den, po přivezení nové masožravky jsem měla všechny pasti zavřené (zřejmě z převozu), časem se otevřely ale začaly postupně černat a to takový tempem že za několik týdnů nebylo z rostliny nic. Po přivezení druhé rostlinky se vše opakuje. Černá odprostřed listu, dělají se černé fleky a pak odumře i past. Černají i malé výhonky nových listů, které ještě rostou. Květina je na slunném místě, v misce má stále dešťovou vodu, nehnojím, nepřikrmuji, nevím kde je chyba. ráda bych tu druhou zachránila. má vedle ní Nepenthes a tomu se daří naprosto výborně. Děkuji za případné rady

  • Cervicek napsal(a) dne 29.3.2012:
    ja mam malu masozravku a tiez mi to robi. tak isto mi hnije a neviem kde je chyba. hned ako narastie tak chnapka mi odhnije, pritom ju mam na slnecnom a teplom mieste a dazdovej vody ma stale dostatok. tak neviem cim to je :(

  • David napsal(a) dne 29.6.2012:
    Možná tu Vaší mucholapku napadají škůdci (mšice)

  • David napsal(a) dne 29.6.2012:
    Možná tu Vaší mucholapku napadají škůdci (mšice)

jana b napsal(a) dne 14.8.2011:
Mucholapka chytla do pasti motýla (babočku) ublíží jí to nějak kvůli velikosti kořisti?

  • karin napsal(a) dne 22.9.2013:
    ano je moc velka nestravi ju celou..aj mne se to stal...cela past se
    vam ohne....

michal napsal(a) dne 7.8.2011:
dobrý den,mohu se zeptat zda je mucholapka pro zvířata jedovatá? Má andulka jí kus snědla a tak doufám že bude v pořádku. Děkuji

Michal B. napsal(a) dne 6.8.2011:
dobrý den chtěl bych se zeptat co mám dělat s květy. Zda ustřihnout nebo nechat být. Děkuji

  • Adéla napsal(a) dne 11.12.2011:
    Pokud nemáte zájem o odumření matky tak automaticky odstříhněte.

adam dolansky napsal(a) dne 5.8.2011:
Dobrý den mam Mucholapku podivnou (Dionaea muscipula) jak ji mam zalívat pište mi prosím na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Já napsal(a) dne 27.7.2011:
Ahoj,mám dotazy:
1.)Za jak dlouho cca odumře a zčerná list ?(aniž by lovil či volně sklapával)
2.)Jak velké musí být díry na větrání pokud pěstuju masožravku v malém provizorním skleníku?

Díky za odpověd.

  • Václav napsal(a) dne 28.7.2011:
    Mucholapka vidrží 1-4 měsíce nebo 3-6 sklapnutí.

  • Daniel napsal(a) dne 15.10.2011:
    A je naprosto zbytečné ji mít ve skleníku lépe jí bude na slunném parapetu.

Katka napsal(a) dne 9.7.2011:
Ahoj, mám jeden dotaz. Zalila jsem mucholapku z nevědomosti na listy. Má možnost to přežít, nebo jí to ublíží? Děkuju.

  • Jakub napsal(a) dne 10.7.2011:
    To bude dobré, na mucholapku normálně prší v přírodě.

mili napsal(a) dne 27.6.2011:
Ahoj,Mucholapku mam doma za oknem, ma dost slunecniho svetla i neustale vodu(z kohoutku),ale přesto ji pasti pořád černají,už jí zbývají asi 3 pasti. Mám jí 1 rok. Co dělám špatně? díky

  • Martinkok napsal(a) dne 13.7.2011:
    Rostlina má bud málo světla-na rostlinu v lete musi jit co nejvice svetla nejlepe 12 hodin.Druhým problemem by mohl být také voda kterou rostlinku zalevas. maji radi kyselou vodu proto skus destovou vodu.nebo alespon prevarenou odstatou.nezalejvas li destovkou musis svou rostlinku castei presazovat

Kája napsal(a) dne 26.6.2011:
Může být tato rostlina celý rok doma ?? předem děkuji za odpověd

  • Detayl napsal(a) dne 2.7.2011:
    Ano může...ale musí být na slunci a v teplotě 10-15 stupňu celsia...musí být neustále ve vodě

marek napsal(a) dne 8.6.2011:
ahoj chtel bych se zeptat jak s nich dostanu seminka

  • Martinkok napsal(a) dne 13.7.2011:
    Opylováním dvou odlisnych roslinek v kvetenstvi rostliny.

Dendula napsal(a) dne 26.5.2011:
Dobry den.Potrebovala by jsem vedet jestli je mozne HNOJIT tuto mucholapku?A pokud ano,tak jak se ono hnojivo nazyva???Predem moc dekuji.

  • oktomilka napsal(a) dne 2.6.2011:
    MUCHOLAPKA SE HNOJIT NESMÍ,UHYNULA BY.

  • Aleš napsal(a) dne 11.6.2011:
    Zahnojit max. (a velmy lehce ) na jaře, pro lepší start. V případě že má rostlinka více než dostatek živin a minerálů, netvoří pasti. Proto ani není dobré ji pěstovat v čisté rašelině, ale s pískem v poměru 1-1.

Kateřina Kubatková napsal(a) dne 16.4.2011:
musí mucholapka ve sklenici nebo v akváriu? A od kolika stupň ů jí můžu dát ven?

  • Mertelik napsal(a) dne 20.4.2011:
    Zdravím,
    mucholapka by měla snášet běžně naše zimy, slyšel jsem o lidech, kteří ji pěstují na venkovním stanovišti (jako trvalku).
    Já osobně ji zimoval v nevytápěném skleníku, kde snášela mrazy kolem -10°C bez obtíží. Problém je s tím, že rostlina nedokáže přijmout vodu v zmrzlém stavu, takže může uschnout.

Mára napsal(a) dne 4.4.2011:
Zdravim všecky, chtěl bych se zeptat co mam dělat s mouchou která zůstane v pasti, myslim tim vysátou a už zabitou mouchu jestli jí mam vyndat nebo nechat až se rozpadne ... předem mnohokrát děkuji :)

  • Aneta napsal(a) dne 11.6.2011:
    Kápni tam kapičku vody!Neboj nezaklapne se její štětinky jsi citlivé na hmyz proti vodě jsou od přírody klidné..No a až se moucha odlepí jakoby stačí fouknout :)No anebo prostě párátkem jí vyšŤourej pokud se zaklapne ,ale ty mouchu stihneš dát ven pastička se do pár hodin otevře..protože její štětinky nezaznamenají pohyb atak nebudou mrhat energii :)

ANONYM napsal(a) dne 20.3.2011:
Nevím jestli mucholapce mám dát mouchu živou či mrtvou.
A může se krmit i cizokrajnými beruškami?

  • Aneta napsal(a) dne 11.6.2011:
    Nejlepší je živá moucha,ale je těžké tam mouchu udržet než se tlamička zaklapne.Já dávala mrtvou mouchu,ale třeba jen den nebo ještě ten den..No a párátkem jsem jí dráždila ty chloupky aby se úplně zavřela,když totiž necítí pohyb povolí..nebude plejtvat energii pro něco co tam není :)

  • aleš napsal(a) dne 11.6.2011:
    Já je krmil i kouskem buřta. Rostlinka si kořist nevybírá, ale z "ulovené" kořisti si vycucne co potřebuje.:)

  • anonym napsal(a) dne 24.4.2012:
    ja bych ji dala přizabytou mouchu

Jarda napsal(a) dne 19.3.2011:
Dorý den,mám mucholapku od malé rostlinky asi třičtvrtě roku,krasně se rozrostla a před měsícem nasadila na květ. Ten jsem ihned odstřihnul,nasadila podruhé také hned odstřihnul.Od této chvíle žádná nová past a začínají černat ostatní pasti.Samozřejmostí je v misce stále deštovka a jižní strana okna.POMOC PROSÍM

  • aleš napsal(a) dne 11.6.2011:
    do substrátu se ti asi dostal nějaký škůdce a zlikvidoval kořínky a cibulku. Také tu může být plíseň z uhnívajícího stvolu květu.

Kristína napsal(a) dne 17.3.2011:
Dobrý den chtěla bych začít pěstovat mucholapku a nevím kde bych mohla najít semínka této rostliny.Poradíte mi?

  • Anonim 25 napsal(a) dne 26.7.2011:
    Zo semianka to nevypestujete najlepšie kupiť už vypestovanu rastlinku.Ja mám 53 rastliniek a nemám snimi problém som síce skusenejší pestovatel hlavne Canabiol som pestoval vo velkom .Je to dost podobne tomuto .

martin napsal(a) dne 14.3.2011:
je pravda že večer by se mělo nad mucholapkou podivnou svítit?????????předem dík

Marek napsal(a) dne 5.3.2011:
dobrý den chtěl bych se zeptat jesti Mucholapce vadí přemísťování za sluncem jelikož doma okna nemíme na jížní stranu tak se snažím jí držet co nejvíce na slunci .. Předem děkuji :-))

  • martin napsal(a) dne 13.3.2011:
    když je květina za sklem (u okna nabo v akvárium) tak by se měla uchovávat v "polostínu"

Luky napsal(a) dne 12.2.2011:
Dobrý den
chtěl bych se zeptat nemam skušenosti s pečí o masožravky a zajimalobymě kde se da sehnat substrat proně a co tam mam vše být aby seji vedlo .děkuji

  • Aneta napsal(a) dne 11.6.2011:
    Já jí vždy pěstovala a pěstuji v jlíně ..Mám ji neustále mokrou..A rostlinka se má k světu,žádný substrát specialní jsem jí necpala :)

oktomilka napsal(a) dne 26.12.2010:
V LISTOPADU JSEM SI KOUPILA MUCHOLAPKU PODIVNOU DALA JSEM JI DO SKLENĚNÉ KOPULE DÁVÁM JÍ DESTILOVANOU VODU.PO DVOU TÝDNECH SE OBJEVILY DVA OKVĚTNÍ STONKY KTERÉ JSEM DLE RAD UŠTÍPLA. TED V PROSINCI SE TAM OPĚT OBJEVILY DALŠÍ DVA.JE TO TED V ZIMĚ NORMÁLNÍ? JINAK SE ROSTLINCE DOBŘE DAŘÍ ROSTOU JÍ NOVÉ LÍSTEČKY I PASTIČKY.

karel napsal(a) dne 24.12.2010:
jeden list mam cerny chci se zeptat jestli ho mam odtrhnout nebo nechan za odpovedi dekuji

  • Jan napsal(a) dne 25.12.2010:
    Zdravím tě,dostal jsem nedávno masožravky ale mám pocit že se stříhat mají.

  • pavel holler-váš specialista na dionaea muscipula napsal(a) dne 3.1.2011:
    takové listy je potřebovat odstraňovat,aby se zamezilo vzniku plísní nebo možné hnilobě.

karel napsal(a) dne 24.12.2010:
mam mucholapku teprve kratkou dobu tak sem se chtel poradit jestli ji muzu krmit i pavouky
mam ji v kvetinaci obsypanym kaminky a destovku liju primo na listy a vedle na hlinu muze to prosimvas rostline nejak uskodit za odpovedi vam predem dekuji karel

  • Jan napsal(a) dne 25.12.2010:
    Zdravím tě Karle,co já jsem četl pavouci by ji vadit neměli,ale ta voda by ji uškodit mohla,proto bych ti radil lij to do hlíny nebo vedle květináče.

Monika napsal(a) dne 8.11.2010:
Zdravím,v létě jsme si koupili Mucholapku a musím říct,že je to úžasná kytička a roste nám krásně.Jen teď nevím jak ji zazimovat. vím,že má být v chladnu a na světle,ale nikde jsem se nedočetla,jestli ji mám nějak ostříhat nebo ji můžu nechat tak jak je.děkuji za odpověď :-)

  • pavel holler-váš specialista na dionaea muscipula napsal(a) dne 3.1.2011:
    v zimě ji jen odstraňuj černé listy.nic víc.

Jan napsal(a) dne 17.9.2010:
Zdravím,je mi teprve 12 let a rád zahradničím(pěstuji rostliny)Hodně jsem si o mucholapce podivné přečetl už mám i stránky kde koupit co koupit ale nikde jsem nezjistil jak ji v v každém ročním období kolik hodin osvětlovat jako žárovkou či lampou jako např. UV světlem apod.?Díky předem :-)

  • pavel holler-váš specialista na dionaea muscipula napsal(a) dne 3.1.2011:
    spíš bych doporučoval lampičku.jenom záleží jestli by svítila celou noc tak radši s úspornou žárovkou.

Kikuš napsal(a) dne 30.8.2010:
Za jak dlouho se zhruba past znovu otevře ? dnes jsem si kytičku koupila a má je všechny zavřené. a nebude hnít když stojí v té vodě ? díky

  • Luky napsal(a) dne 30.10.2010:
    Ahojda měl sem stejný problém ale během dvou dnu se mi opět otevřela. A co se týče todo "hnití"nemusíš se bát nic se jí nestane ale chce to aby byla trochu potopená cca:2-3mm.

wiezdmin napsal(a) dne 27.6.2010:
Dobrý den,já jsem začátečník (nepěstoval jsem žádnou masožravou rostlinu)a chtěl bych se zeptat:kde se dá mucholapka podivná sehnat? Předběžně děkuji za odpov-
ědi! !A naschledanou!

  • Martin Sukup napsal(a) dne 28.6.2010:
    Dobrý den,
    mucholapka podivná (a spousta dalších masožravých rostlin) je k mání například na tomto webu: http://rostliny.zeleneudoli.cz/mucholapka--dionaea/c-2213/
    Z tohoto obchodu mám již několik rostlin a pro jejich kvalitu a množství druhů mohu jej doporučit. Rostliny pěstují ve sklenících a po objednání je možný osobní odběr v Ostravě, či zaslání sazenic poštou.
    Také zde je nabídka mucholapek: http://www.sarracenia.cz/nabidka/mucholapky.html
    Je už na vás, odkud jste a kde je pro vás vzdálenostně výhodné nakupovat.

  • anet napsal(a) dne 7.6.2011:
    cw. jestli pojedeš někdy do zoo jihlava tak ji tam seženeš v takovym stanku a da ti ktomu i informace!!

lada napsal(a) dne 14.6.2010:
proc mucholapka podivna nesni celou mouchu a otevre se?

  • Delphine napsal(a) dne 25.6.2010:
    pretože mucha sa skladá aj s pevných častí ktoré mucholapka stráviť nedokáže. Rozloží to čo rozložiť dokáže, vstreba živity a zvyšok-chytinová kostra- ostane na rastlinke. V prírode to zvyčajne odfúkne vietor či zmije dážd...

surii napsal(a) dne 9.6.2010:
Ahuj lidi,
kupovala jsem si Dionaea muscipula už několikrát,ale vždy mi tak cca za měsíc uhynula,letos jsem se o to pokusila znovu a zas mi černá a jde hned o čerstvé mladé lupínky,které ještě nestihly uplně vyrůst,mám jí u okna na jižní straně ve kleněné kouli je zasazená v rašelině s trochou písku,pravidelně zalévám děšťovkou,aby nebyla suchá a stejně mi hyne,už vážně nevím,co mám dělat jinak,prosím proraďte. Šárka

  • pavel holler-váš specialista na dionaea muscipula napsal(a) dne 3.1.2011:
    záleží jestli ji zaléváš na listy nebo do hlíny.na listy to prosím nelij.děkuji

  • Denis napsal(a) dne 9.9.2012:
    daváš budto hodně vo nebo tam máš škudce v bytě nebo v mucholapce

Angella napsal(a) dne 7.6.2010:
Dobrý den, od jara (duben) mám doma mucholapku. Když jsem si ji přinesla, měla sklapnuté pastičky (sklaply se při převozu). Už se znovu neotevřely, některé zčernaly, jiné postupně žloutnou. Vyrazilo několik nových, ale vůbec se neotevřely. A teď rostou mladé pastičky, ale ještě než vůbec dorostou(délka listu sotva 2 cm), začínají černat. Mucholapka je na východním okně, pravidelně zalévám, světla i vody by tedy měla mít dost. Poradí mi někdo proč lístky černají?

  • gz napsal(a) dne 26.1.2011:
    zaléváš moc

Oppa! napsal(a) dne 5.4.2010:
Kamarád mi koupil mucholapku.Daří se jí dobře :)
Když jsem ji ale párkrát zalila na povrch vylezlo pár (2-3) malinkatých pavoučků.Co to je?Můžou rostlinu poškodit?Nvím co s nimi...Také se bojím aby se třeba nepřemístili na ostatní rostliny.

  • pavel holler-váš specialista na dionaea muscipula napsal(a) dne 3.1.2011:
    můžou to být mšice nebo puklice.na ty je potřeba vhodný insekticid.ale dejte ji radši bokem.

Adam napsal(a) dne 21.3.2010:
Chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte co se dá dělat s mucholapkou, které zakrněli její pasti? Dočetl jsem se, že se to stane když jí dáváte hodně much, ale přes celou zimu neměla ani jednu a stejně se jí to stalo. Děkuji za radu Adam

mišell napsal(a) dne 24.2.2010:
ahoj.... mam mucholapku krátce, dostala jsem ji. ze začátku se ji dařilo dobře, ale 2 pasti zčernali. nevim co s tim, nemám zkušenosti s pěstováním rostlinek.nechci o ni přijít. zároveň mi rostou nové pasti, tak nevím jestli umírá, nebo je nemocná,děkuji za jakoukoli radu

auu napsal(a) dne 13.1.2010:
dobrý den, asi před třemi měsíci jsem Adélu přesadil do většího květináče o průměru 12 cm aby se mi pořádně rozrostla. Od té doby se stal pravý opak! Rostlina sice plodí nové pasti, ale ty jsou zakrnělé a když už se náhodou past vytvoří tak nemá svou funkci a navíc začne černat a postupně odumře. Zeminu samozřejmě udržuje stále vlhkou. Jo ještě jedna věc, poslední dobou po ní lezou takové malé černé mušky. Můžete mi někdo poradit? Děkuji

  • libor napsal(a) dne 13.2.2010:
    my jsme měli také ty malé mušky a proto jsme zajeli do drogérie a tam nám dali takové jablíčkoo z plast a do něj se naleje ňáký ocet který k tomu byl přiložen a pak tam mušky lítali sami

  • Anonym napsal(a) dne 11.6.2011:
    Mucholapka se pěstuje v květináčcích o průměru 5 cm!!!!Kytička má ráda těsnost!Né prostor!!:)Já jí tedy nepřesazuji :)a má se k světu!

  • Aneta napsal(a) dne 11.6.2011:
    Dobrý den.Tahle rostlinka se přesazuje do malého květináče maximálně o průměru 5 nebo 6 cm!!!A to 1x za 2 až 3 roky!!Nemá ráda volnost ,ale těsnost!!A vlhkost velkou od jara do podzimu v zimě jen vlhkost a menší teploty!A samozřejmě sluníčko.

  • Teflon napsal(a) dne 27.9.2011:
    Nejvíce se mi narozdíl tady od kolegů osvědčilo pěstovat ji ve velkém truhlíku s rašelinou z rašeliniště, kde mi roste přímo v Rašeliníku. Rostlinka si chrochtá, protože má vlhko i když jsem dva týdny na dovolené a zalévám mech kolem,takže mi neuhnívají listy. A těsno si udělala, když se rozrostla za rok na 5 svazků :-) Za východním oknem na balkoně paneláku. Hlavně nehnojte, jen přesazujte..čím víc živin, tim menší pasti.. na co ruce, když vás krmí rovnou do hu.. :-D

Roman napsal(a) dne 29.12.2009:
Ahoj,od jara pěstuji mucholapku a až do teď se jí dařilo náramně.Teď jsem ji dal na pár týdnů od topení a mám v zemině nějakou bílou plíseň a mucholapka poklesla.Kde je chyba a jde zahránit?Plíseň jsem zeškrábnul a dal opět nad topení.

  • DAVID napsal(a) dne 2.1.2010:
    ZKUSTE POUZIT INSEKTICID

  • simona napsal(a) dne 11.1.2010:
    nemusi se jednat o plisen,ale ja mela bily povlak na substratu ,kdyz jsem zalevala nedestilovanou vodou.Nekdy je ve vode mnoho soli ,ktere pak zustavaji na povrchu substratu a budi dojem plisne,takze zkuste destilovanou vodu -rozdil opravdu poznate

Pavlínka napsal(a) dne 13.12.2009:
Dobrý den.asi před dvěma měsíci jsem si tuto mucholapku koupila a pocelou dobu jsem se o ní pečlivě staralala a ona byla zdravá,ale až teď jí začali černat lapky.neusychají,poze černají(když na ně šáhnu tak jsou vlhké)prosím poraďte mi už jí moc zdravých lapek nezbývá a už ani nechytá mouchy.taky se mi zdá,že jedna lapka začína plesnivět.

  • pavel holler-váš specialista na dionaea muscipula napsal(a) dne 4.1.2011:
    musíte ty černé ostříhat.a popřípadě použít insekticid.snad víte jak se o ní starat.

Radim napsal(a) dne 12.11.2009:
Dobrý den, prosím Vás chtěl jsem se zeptat..koupil jsem včera tuhle krásku a jelikož nevím co a jak, tak se ptám jestli neublíží když ji nechám třeba na parapetě v dešti??Když je teď zima tak doufám že jí to neublíží...Předem děkuju za odpověď.

  • pavel holler-váš specialista na dionaea muscipula napsal(a) dne 4.1.2011:
    v zimě sice moc neprší,ale pokud ano tak není problém.sníh bych moc nedoporučoval.klidně může být venku pokud nejsou mínusové teploty.

niky napsal(a) dne 30.10.2009:
Dobrý den
mám tuhle masožravku 2 dny a chtěla bych se zemptat jestli ji můžu krmit syrovým masem..Moje kamarádka říká že v žádnym případě jí tím nemám krmit ale já si myslím že by jí to nemělo vadi...A ještě bych se chtěla zeptat jestli můžu v pokoji otevírat v zimě okno jestli jí to nebude nějak vadit...díky za odpověď a pište mi na e-mail..

  • Daniel Macoun napsal(a) dne 12.8.2010:
    Syrové maso nesmí, nestrávýho , past zčerná a uhnije. Mam s tim vlastní zkušenosti. Krmit se může jedině hmyzem.

Ondřej Gargoš napsal(a) dne 3.10.2009:
Dobrý den. Mám mucholapku doma asi měsíc a najednou jsem zjistil, že se jí v listových pastích objevili asi 2 mm dlouhé žluté housenky. Chci se zeptat, co s tím mám dělat. Děkuji Gargoš

  • pavel holler-váš specialista na dionaea muscipula napsal(a) dne 4.1.2011:
    může to být nějaký škůdce.radil bych použít vhodný insekticid.

Marek napsal(a) dne 1.10.2009:
Zdravím, chtěl jsem se zeptat, co s mucholapkou v zimě a v případě přesazení, zda stačí větší květináč, než ve kterém jsem ji koupil. Předem díky za odpověď

Ondřej Pikal napsal(a) dne 27.9.2009:
Dobrý den
Mám na Vás pár dotazů. Koupil jsem si včera 26.9.2009 rostlinku Dionaea (mucholapka).Dnes jsem ji dovezl domů a zjistil jsem že na některých pastičkách jsou bílé skvrny, asi plíseň.Co stím mám dělat ?? Postříkat nějakou chemikalií nebo mám odstřihnout pastičku ?? Také jsem byl obeznámen že této rostlině je 6 let a je podle mě je v malém květináči o výšce 6cm a průměru 8cm.Mám ji přesadit do většího květináče nebo až na jaře ?? A poslední dotaz :D Když začnou černat ty pastičky mám je ustříhnout hned jak začnou černat nebo až zčerná i list ?? Předem děkuji za odpovědi Pikal

  • ondra napsal(a) dne 30.9.2009:
    ahoj ondro ty listy s plísní normálně odstřihni to nevadí.A mucholapku bych doporučoval z vlastní zkušenosti přesadit.Já ji sadím po 2. až 3. roce takže jestli je stará 6 let tak už by potřebovala přesadit.Zčernalé listy nech uplně zčernat a potom je ustřihni protože občas se ti listy vzpamatujou a je to ok.:-))

rudy napsal(a) dne 20.9.2009:
dobrý den. nedavno jsem si koupil masožravku a už když sem si jí kupoval nějaké listy byli černé vadí to nebo ne? co s tím mám dělat? pište na mail... dík za každou odpověď

  • david napsal(a) dne 23.1.2010:
    vubec ji to nevadi jeto pro ni prirozene za nekolik dni vyrostou nove pasti

Martina napsal(a) dne 4.9.2009:
Ahoj,koupila jsem si mucholapku a chci se zeptat jestli bych jí jednou za měsíc i třeba dýl mohla dát mola nebo může jen mouchy...díky pls odpověď na mail=)

  • david napsal(a) dne 23.1.2010:
    muzete ji dat mola ale nesmi byt moc velky jinak ta past muze z velke koristi cernat

Lucie napsal(a) dne 29.8.2009:
zdravim, taky jsem si koupila jednu krasotinku a chci se zeptat, jestli ji mohu krmit treba syrovym masem, konkretne kurecim. Vypadalo to, ze ji chutna, tak snad nechcipne. Diky,

  • david napsal(a) dne 23.1.2010:
    vzadnem pripade ji nesmite davat syrove maso muze uplne odejit

Adéla napsal(a) dne 27.8.2009:
Minulý rok jsem si na výstavě zakoupila mucholapku podivnou, výborně se jí dařilo. Přes zimu jsem ji dala do chladu (asi 5-10stupňu), po nějaké době se na ní však začala objevovat plíseň. Z obavy že se mi plíseň rozroste i na ostatní pasti,celou jsem ji ostříhala. Přestala zcela růst. Když jsem jí na jaře dala do většího tepla, už nevyrostla. Zřejmě uhnila, protože jsem našla jen nějaký zbytek kořene. Mohl by mi někdo poradit, jakou jsem udělala chybu a jak bych jí měla správně přes zimu pěstovat? Letos bych si chtěla zakoupit novou a nerada bych, aby mi zahynula podruhé. Děkuji za odpověď.;)..

Ondra Barcuch napsal(a) dne 27.8.2009:
Ahoj je normální že jsem dal mucholapce muchu a už je to týden co se pořád neotevřela

  • ggfdfdjrj napsal(a) dne 20.9.2009:
    jj je to uplně normální.

Boženka napsal(a) dne 22.8.2009:
ahoj tuto rostlinu jsem také pěstovala. Celé léto a poté podzim byla krásná. V zimě mi postupně začaly černat listy a poté mi Mucholapka uhynula. Potřebovala bych poradit jak Mucholapku pěstovat v zimních období. Díky předem

  • david napsal(a) dne 23.1.2010:
    vzdy na zimu mucholapka scerna ale to nevadi ne bo take muze scernat uplne cela ale vzdy na jare zase obrazi

misa napsal(a) dne 11.8.2009:
dobry den
koupila jsem si masozravku a nedostala k ni zadne instrukce...jenom papir o masozravce ale je napsany jinym jazykem....mohla bystemi o nic neco napsat hlavne o zalevani...jestli musim zalevat destovou vodu a jak je to tedy s tim slunickem...dekuji moc durisova

Z.A.B.O. napsal(a) dne 10.8.2009:
Dobrý deň. Minule som si kúpil Mucholapku podivnú a chcel by som sa spýtať,či Mucholapka po chytení hmyzu ešte otvorí pascu.Keď som si kúpil Mucholapku,v každej jej pasci bol nejaký hmyz, no ona ho nezjedla.Čo mám robiť ??? A koľko by mala toho hmyzu jesť ??? Ďakujem.

kristýna napsal(a) dne 2.8.2009:
ahoj lidi pestuju tuhle rostlinu den :D a newim a nechapu jestli ji muzu rosvicet i lampicku a mam dva zcernaly listy newim co stim mam delat nemuzete mi nekdo co nejrychleji poradit a poradit take jak se oni poradne starat dekuji moc moc moc predem

Tom napsal(a) dne 30.7.2009:
Dobrý den, prosím jak často zalévat tuto rostlinu ? Všude čtu ,,ani málo ani moc,,. Mohl by to prosím někdo uvést konkrétněji na přesném intervalu ?

  • Jirka napsal(a) dne 31.7.2009:
    Má být zalitá tak, aby květináč byl trvale ponořen min 1cm a max.2 cm ve vodě.

Juik napsal(a) dne 28.7.2009:
Dobrý den,
nedávno mi mucholapka krásně vyhnala na květ. Tento výhon je poměrně dlouhý, že vykukuje ven z kulatého akvária. Poupata (2) vypadala, že budou celkem brzo kvést, ale pak začala šednout. Jsou v době květu nutná nějaká zvláštní opatření? Doteď se jí dařilo výborně. Může na to mít vliv nějaký škůdce? (Něco tam leze ale mšice to není.)

  • Jirka napsal(a) dne 31.7.2009:
    já ty šlahouny stříhám a normálně mi pasti rostou dál, takže to na to vliv nemá. Já měl na jaře šlahouny pul metru dlouhé a myslím si, že to akorat masožravku zbytečne vyčerpává.. takže já stříhám.

  • ELF napsal(a) dne 9.5.2010:
    paneboz eproc to strihas?????kdyby jsi chvilku pockal ta z toho 30cm slahounu mas kvet ten steteckem opilujes a za par tydnu mas seminka a z nich kotel dalsich malich masozravek !!!ktere se daji za rozumnou cenu prodat dal :)nedoporucuju strihat

  • Anonym napsal(a) dne 9.6.2010:
    Mucholapka není samosprašná. Potřebujeme dvě nepříbuzne rostlinky, aby jsme získali životaschopná semínka.

auu napsal(a) dne 13.7.2009:
ahoj pěstitelé, nejdříve bych se chtěl zeptat jestli je běžné, že past do které jsem dal potravu asi po 10 dnech začala černat aniž by se znovu otevřela. Dále by mě zajímalo jestli po znovu otevření pasti se má zbytek potravy odstranit. Za odpovědi děkuji

  • Juik napsal(a) dne 28.7.2009:
    Já jsem byl při nákupu upozorněn, že rostlina past sklapne, stráví kořist a pak list odumře. Mezitím rostlina hojně tvoří další. To mohu potvrdit.

Milan napsal(a) dne 12.7.2009:
Dobrý den, můj mladší bratr si koupil tuto rostlinku na školním výletě a nadšený s ní přijel domů, to bylo 19.6. I když se řídí "návodem", který si přivezl tak mu několik rostlinek zčernalo a odumřelo a zbyla mu jediná. Prosím o radu čím to může být, a jak ji zachránit? děkuji za odpovědi

Z.A.B.O. napsal(a) dne 12.7.2009:
Dobrý deň. Minule som si kúpil Mucholapku podivnú a chcel by som sa spýtať,či Mucholapka po chytení hmyzu ešte otvorí pascu.Keď som si kúpil Mucholapku,v každej jej pasci bol nejaký hmyz, no ona ho nezjedla.Čo mám robiť ??? A koľko by mala toho hmyzu jesť ??? Ďakujem.

Alenka napsal(a) dne 10.6.2009:
Ahojky, chtěla jsem se zeptat, chtěla bych si koupit tuhle masožravku, mám už jednu doma(saracenii hybride) a zalívám jí normálně vodou z kohoutku, tak jsem se chtěla optat, jestli by vadilo, kdybych tuhle zalívala jako tu saracenii a nebo ne...a zároveň jestli se musí v zimě to udržovat v nejvíc 10° protože to je asi v rodinným domku trošičku větší problém...tu saracenii mám asi měsíc,takže zimu jsem s ní ještě nestrávila...tak díky za odpovědi x)

  • :D napsal(a) dne 2.7.2009:
    Mucholapku zalévej jedině děšťovou vodou a saracenii bys měla taky. Ano, v zimě by měla být asi v teplotě 5 - 10°C . Kdybys ji měla ve větší byl by to asi problém :)

  • PG napsal(a) dne 27.7.2009:
    Mám mucholapky už 3 roky a zálévám je vodou z kohoutku, pěstuji je v menším akváriu na slunném okenním parapetu v paneláku, přes zimu jim přisvicuji lampičkou, zatím žijí a vypadají dobře:)

Michal napsal(a) dne 30.5.2009:
Prosím vás mohli byste mi poradit jakou hlínu potřebuje mucholapka podivná?

  • Lukáš napsal(a) dne 2.7.2009:
    Mucholapka podivná potřebuje substrát světlé rašeliny a křemičitého písku v poměru 2:1

Zdeněk napsal(a) dne 18.5.2009:
Prosím o radu. Měl jsem dvě mucholapky. Na přelomu února a března jsem je přesadil neboť se mi "utápěly" v mechu který se v květináči vytvořil. Obě mi zašly. Zřejmě byla chyba při přezimování. V paneláku je obtížné dodržet teplotu cca 10 stupňů a přitom světlo. Je možné přezimování při dané teplotě ale v naprosté tmě. Děkuji za odpověď.

  • Lukáš napsal(a) dne 2.7.2009:
    Ne , mucholapka v zimě musí být v chladu ale musí být na světle

Dáša napsal(a) dne 10.5.2009:
mám mucholapku podivnou,přesadila jsem jí do hlíny pro orchideje a zdá se mi,že se něco děje žloutnou jí listy neroste nerada bych o ní přišla co s ní?Díky

  • Patrik napsal(a) dne 7.7.2009:
    Mucholapka podivná potřebuje substrát světlé rašeliny a křemičitého písku v poměru 2:1

Dan napsal(a) dne 1.5.2009:
Dobry den chtel bych se zeptat na dionaea muscipula dne 30.4 jsem ji koupil a dam sel ji do kvetinace k oknu a davam ji umnele osvetleni chtel bych se zeptat jestly to delam dobre??? Dekuju az odpoved Kohout

  • deamon napsal(a) dne 1.5.2009:
    podla mna je najlepsie slnecne ale moze byt aj umele

Lukáš Vaněk napsal(a) dne 1.5.2009:
Dobrý den,chtěl bych se zeptat je-li možno chovat Dionaeu na umělém osvětlení,totiž,kolem našeho domu sou samý paneláky,takže nikam nesvítí celý den slunce.Děkuji za odpověď,pište mi prosím na mail

jan napsal(a) dne 29.3.2009:
muzu mucholapce davat jakykolif hmyz kromne msic jsem jeste zacatecnik

Kamil Šebelík napsal(a) dne 10.3.2009:
Chtěl bych se zeptat jestli se tato rostlina musí zalávat dešťovou vodou,nebo to stačí zalévat normální vodou???
Měl bych této rostlině dávat jen mouchy nebo můžu "krmit"i housenkamy,brouky atd. předem děkuji za odpověd odepisujte prosím na E-mail.

  • Dejvas napsal(a) dne 8.4.2009:
    Ahoj Kamile, já mám mucholapky dva roky a vystačí si s převařenou vodou bez přídavku hnojiv.

  • karel koch napsal(a) dne 19.4.2009:
    dioneu pěstuji asi dvacet let, nejméně dvacet jsem jich rozdal, jak se mi množí. Převaření vody nepomůže, nesnáší vápník a ten se vařením neodstraní. pokud nemáte dešťovku, použijte destilovanou nebo deionizovanou vodu, když dlouho nepršelo, zkoušel jsem i vodu z potoka a přežily to bez jakýchkoliv problémů. Doporučuji Studnička: Masožravé rostilny a přeji úspěchy

  • Lukáš napsal(a) dne 2.7.2009:
    Je to pravda, mucholapky nesnášejí vápník a ten se převařením vody neodstraní takže jedině deěťovku (vím z vlastní zkušenosti) :)

Jája napsal(a) dne 23.2.2009:
Dobrý den, prosím může mi někdo poradit, mám masožravou rostlinku (mucholapka podivná) a najednou se u ní objevily takový malincí bílý broučkové...nelazou na ní, ale v substrátu tak nevím jestli jí nějak ubližují, nebo ne..četla jsem něco o smutnicím a sviluškách, ale nevím jestli je to ono..a hlavně nevím jak jí od toho pomoci, jestli snese nějaký postřik, nebo ne..

  • Vak napsal(a) dne 27.2.2010:
    Jsou to chvostoskoci,žerou organickou hmotu.Pro rostlinu nejsou nebezpěční a není potřeba proti nim zasahovat.

Jirka napsal(a) dne 31.1.2009:
Ahoj, je normální, že se z masožravky vyklubal 48cm dlouhý šlahoun?A roste další:-)

  • nwm napsal(a) dne 3.2.2009:
    roste to do 90cm

  • xspaka napsal(a) dne 6.2.2009:
    Vysiluje šlahoun květu nějakým způsobem rostlinu,nebo je lepší jej odstřihnout.? Popřípadě v jaké výši.. díky.

  • katerina cerna napsal(a) dne 21.2.2009:
    zrovna sem si koupila mucholapku podivnou a nemám tušení jak ji mam vypěstovat mohli byste mi prosím pomoct?volejte na cislo 736171564 moc vám děkuji za vaší pomoc!!! Vzděluje Kateřina Černá

Mrs. M. napsal(a) dne 4.1.2009:
Dobrý den/večer/ráno/noc (nehodící se škrtněte), v červenci jsem jako dárek obdržela z liberecké botanické zahrady tuto masožravku. Jsem z ní na větvi, jednou měsíčně dostane mouchu (když si ji nechytne sama) a roste jako z mouchy :) Vody má vždy dostatek, i když se mi minulý týden stala nehoda, kdy jsme odcestovali, podělal se nám kotel, takže tu měla asi 3°C a vody jen tak tak. Naštěstí (musím zaťukat) se z toho vylízala. Teď má asi 15 cm dlouhý šlahoun s květem, tak se nemůžu dočkat, až vykvete :) Jenom jsem chtěla napsat, že jsem jí dřív chytala dešťovku, ale vzhledem k tomu, že mi moje muchobábetko sežraly nějaké potvory právě z té vody, doporučuju spíš vodu převařit, nechat asi 2 dny odstát a pak ji používat. Všem přeju hodně úspěchů s pěstováním těchto úžasných rostlin!

Jirka napsal(a) dne 29.12.2008:
Zdravim mam asi pul roku dvě tyto rostlinky a nedavno,my jedna taky zcernala a většinou je to pry konec kytky sel jsem ji vymenit.Ale nekde pred mesicem my zacaly rust z kytky slahouny az 30cm dlouhy.Normalne sem to nevidel ani v obchode ani na obrazcich

ll-llosallvll napsal(a) dne 25.12.2008:
vedel by mi niekdo predat tuto ratlinu ked ano napiste mi na moj pokec velmi rad by som ju kupil.alebo mi doporucte nejaku stranku kde si ju viem zakupit(alebo skade ju mate vy?)

jakub napsal(a) dne 19.12.2008:
Mám už mucholapku od června tohoto roku.Všechno v pohodě, ale poslední týden ji začínají žloutnout listy a nakonec zčernaj a odumřou.
Poradte mi prosím co mam dělat.

  • Barbora napsal(a) dne 10.4.2009:
    ja mam tiez taky problem, a uz som skusala vsetko,a stale sa mi nedari ju vzchopit.:-( tak by som sa chcela pridat k prosbe, ze ak niekto daco vie ako jej pomoct, tak mi napiste.dakujem

  • Anonym napsal(a) dne 18.5.2009:
    z toho si nic nerob ak ta mucholapka chyti nejaky hmyz asi 10 krat tak potom tie listy odumrú a narastú nové

Paulie napsal(a) dne 18.12.2008:
dorý den mam mucholapku nevadi když jsem ji utrhl 3 listky na rozmnoženi a ustrihal asi 12 listku ktere byli sice zeleno cervene ale ruzne poohybanea pochroumane?

CClARhušŠ napsal(a) dne 3.12.2008:
Uhnívají mi čerstvé nebo čerstvě vyrostlé pastičky i s listy prosím poradte mi co mam dělat :(((
Napiste mi to PROSIM nekdo sem a nebo na email dekuju :(

  • Miule napsal(a) dne 9.12.2008:
    Je čas ji zazimovat! Není to žádná tragedie, rostlinka se připravuje na zimu. Může se stát, že uhnijí a odpadají všechny lístky, pak nevěšte hlavu, na jaře znova obrazí! Můžete zazimovat jen cibulku (očistit, do tmy, do chladu)a na jaře s ní hurá do rašeliny!

Lucka napsal(a) dne 28.10.2008:
Ahoj,babička mi ji koupila k narozeninám. A v tom zahradnictví byl jeden pán a já jsem se ho zeptala jak se o ni mám starat. A on mi řekl, že ji mám zalívat dešťovou vodu nebo odstátou vodou. Je to pravda? A ještě mě ta rostlinka zčernala a nechala být,a jí teď před nedávnem vyrašili prďavoučký no ty klece. A ty mám krmit jak?

  • Miule napsal(a) dne 9.12.2008:
    Raději nekrmit! Obzvláště ne v zimě. Rostlinka je v krmení zcela soběstačný mechnismus, ačkoliv v létě a na jaře nějakou tou mňamkou od vás nepohrdne... Jinak voda je skutečně ideální dešťová, případně převařená. Hodně zdaru!

  • ll-llosallvll napsal(a) dne 25.12.2008:
    z akeho kvetinarstva si ju kupila?v akom meste?

Adam napsal(a) dne 8.10.2008:
Zdar chtěl sem se zeptat jaké velikosti dorůstají pastičky a jak dlouho květina žije když jí mám za oknem .odepište!!!!!

Radek napsal(a) dne 3.10.2008:
dobry den chtel nych se zeptat zdali mohu odsmiknout cernajici casti rostliny aby ji nebrala zbytecne ziviny

  • milos napsal(a) dne 10.10.2008:
    živiny nevim jestli ji ubíraj ale odšmikni to jo odumíraj mohla by onemocnět

  • chrobák napsal(a) dne 9.12.2008:
    Na podzim běžný jev, choroby většinou nehrozí, ale odstranit to můžeš. A chladnější klíma jí taky prospívá.

hanys89 napsal(a) dne 21.9.2008:
ja jsem ji koupil v hornbachu nebo kde to je je ale ptal jsem se jak ji mam pěstovat a tak taky přidam co jsem se dozvěděl:kytka ma sice byt pořad vlhka jak jsem tu čet ale rozhodně nesmi ve vodě plavat to je možna u těch kterym kytka hnije takže krom toho zalévání že nesmi plavat tak taky nedoporučuje ne suchem vzduchu to znamenádál od radiátorů-samozřejmě pokud ho mate zapnuty takže v letě nemusíte.za další přikrmování není důležité ale když přikrmujete tak prý jen čerstvými mouchami-dlouho mrtvé už pry nesežere že v ní neni tolik živin či čeho. .
možná vám něco z toho budou připadat bláboly,nevím možné to je ale ptal jsem se na to tak jsem to slyšel od te zahradnice co tam byla a mám ji teprv druhý den takže nemám nic ověřené. .

  • George napsal(a) dne 25.6.2011:
    Ano s těmi mouchami je to pravda z vlastní zkušenosti jsem ji do pasti dal mouchu starou asi 2 dny a pas mi začala černat takže mrtvé ne ! :-)

zdeněk d. napsal(a) dne 19.9.2008:
Mucholapku a další masožrvky mi napadly mšice , co s tím ?díky za radu:(

  • andy:o) napsal(a) dne 20.9.2008:
    ahojky....nechci ti nák radit ale pouzij naky sprej na msice...newim presne jestli se neco nemuze tim masozravce stat...u jinych kytek to velmi pomaha....masozravky mam chvili takze newim:o):o)

Majuska napsal(a) dne 14.9.2008:
Mám dotaz ohledně této kytky. Začínají mi postupně hnít pastičky a nevim co s tím mám dělat. Tak jestli by mi mohl někdo poradit... Předem děkuji

  • Wolf napsal(a) dne 7.10.2008:
    Normálně je odstřihávám a funguje to

Jana napsal(a) dne 12.9.2008:
Ahoj - chtěla bych se zeptat, zda květ u mucholapky rostlinu příliš nevysiluje a zda by nebylo lepší jej ustřihnout.

Díky za odpověď

  • Miule napsal(a) dne 9.12.2008:
    Nejsem sice extrapřeborník, ale pokud se květ objeví na podzim, ne-li v zmiě, když by měla rostlinka zimovat, je to tím, že je špatně zimovaná. Doporučuji ustřihnout a rostlince tak ulevit a nechat jí sílu přežít náročnou zimu :)

AlešH. napsal(a) dne 8.9.2008:
Dobrý den,
mám dotaz ohledně této rostliny. Koupil jsem jí na internetu a přišla v docela dost špatném stavu. Začalo vypadat, že se dá do kupy a začli rašit nové pasti. Bohužel jsem právě zjistil, že i nové pasti začínájí hnít od kmene. A to jako že všechny najednou. Co bych mohl dělat špatně, má květina stát ve vodě, nebo ne ? Mám jí dát ven když je teplota 15-20 stupňů, nebo raději do bytu ? má na ní svítit slunce ? Na každé stránce tvrdí něco jiného, tak já už nevím. Díky za odpovědi...

  • AlešH. napsal(a) dne 8.9.2008:
    Jo a ještě, když začínají hnít pasti mají se ustřihnout hned, nebo až uhnijou celý ?

Radovan napsal(a) dne 22.8.2008:
Včera jsem byl na flóře a koupil tam mucholapku s 33 pastičkama za 90kč.. mám ji v pětilitrovce v substrátu a kolem kameny.. jde nádherně... a mouchu dostane 1 za měsíc... zatím pohoda jazz

Mončik napsal(a) dne 22.8.2008:
Ahoj, chtěla jsem se zeptat jestly jsem udělala chybu když mucholapka kvetla pak jí květ odrostl a zčernal vadí když jsem ten stonek ustříhla?? A odumřelé a černé pasti usříhávám! Je to dobře?? Děkuji. Mějte se.

David Císař napsal(a) dne 11.8.2008:
ahoj Dionaea muscipula mam uz asi 3 roky ale ted mi nejak prestala rus a spousta vyhonku ji uschlo co mam delat prosim pomoc

  • Kuba napsal(a) dne 21.8.2008:
    Zdravim, začínám s masožravkama a zajímalo by mne zda se dají pěstovat třeba D.capensis, mucholapka a třeba ještě jiný dru ve velkém akváriu v jednom substrátu pro všechny, nebo je lepší usadit je do akvária zvlášť v květináčích? A zda nevadí když se kytky (každý jiný druh) budou navzájem dotýkat. Mít víc druhů kytek pohromadě bude vypadat moc pěkně, Fungovalo by to? Děkuju za odpověď. Kuba

martina buzkova napsal(a) dne 8.8.2008:
jsem rada,že jsem se dohledala těchto stranek.Květinku jsem dostala a co těd?díky otazkam a odpovědi už vím co si počít ale také mě trapí černuti pastiček

se.lena napsal(a) dne 22.7.2008:
Mark: problem je, ze jsem ji polozila na pas mouchu, past sklapla, ale druhy den ji zase otevrela. tak jsem to zase zkusila na jine pasti s jinou mouchou opet se stejnym vysledkem. prihnojila jsem, protoze predpokladam, ze jedine timto zpusobem bude mit rostlina dostatek sily, kdyz mouchy odmita

  • Hudy napsal(a) dne 2.8.2008:
    Mucholapka vůbec nepotřebuje v domácích podmínkách přikrmovat mouchami nebo jiným hmyzem. Dostatek živin má ze substrátu, který jsem ji namíchali. Lapání hmyzu a tím další způsob přijímání živin má význam pouze u mucholapek, které rostou na neúrodných skoro až písčitých místech. Pokud ji budeš takto v domácích podmínkách krmit, bude přežraná, což povede k tvorbě malých pastí. Navíc ona sama si dokáže chytit hmyz. Moje s tím problém žádný nemají. Samozřejmě venku to jde lépe, než např. v paneláku.

dana napsal(a) dne 21.7.2008:
tahle rostlina se mi hrozne zalibila a uvazuju o koupi.mam dotaz,jestli si rostlina nachytá mouchy i v pokoji nebo pouze venku(balkon,zahrada) ?

Mark napsal(a) dne 16.7.2008:
No řeknu vám to takhle jestli o mucholapce nic nevíte tak ji nekupujte protože je nejtěší na pěstování radši si pořidte nějakou jinou masožravku která není moc náročná na pěstování ale pokud ji tak moc chcete tak si první sežěnˇte nějaké informace z nějaké literatury jak ji pěstovat a pak v čem.(ale začatečníkům nedoporučuji)

  • Iva napsal(a) dne 19.7.2008:
    Tak to bych neřekla. Já jsem ji dostala a jsem úplný začátečník. Mám ji už asi půl roku a roste úžasně. Nebála bych se toho.

  • Hudy napsal(a) dne 2.8.2008:
    Marku nevím jak dlouho se pěstování masožravých rostlin věnuješ, ale napsat, že Dionaea Muscipula je nejnáročnější na pěstování a že ji nedoporučuješ začátečníkům, je nějvětší blábol, jaký jsi mohl vypusti. Naopak. Mucholapka díky své nenáročnosti na podmínky je tím nejvhodnějším do začátk§, společně s Droserou Capensis.

  • marek napsal(a) dne 8.6.2011:
    souhlasim je to blabol

Jarda K. napsal(a) dne 29.6.2008:
Uz dlouho bych chtel tuto kytku ale nevim kde bych ji sehnal jestli v normalnim kvetinarstvi nebo nekde ve specialnim nebo pohud by ji chtel nekdo darovat budu vdecny za jakou koliv informaci dekuji

  • patty napsal(a) dne 30.6.2008:
    jde ji koupit v kterém kolik Obi, malé jsou přibližně za 130,-

  • Andrea napsal(a) dne 1.7.2008:
    Dobry den, pro toho kdo se pta, kde rostlinu koupit, tak ja jsem ji napriklad koupila v kvetinarstvi v Liberci.

  • Anonym napsal(a) dne 7.7.2008:
    ja jí koupil v Obi v PArdubicich , měli jich tam celkem dost v akvarku astala necelých 130 kč...

  • jiri napsal(a) dne 21.7.2008:
    hornbach-149kč

  • Jarda K. napsal(a) dne 25.7.2008:
    diky vsem byl jsem v obi v Č.Lipe par masozravek meli ale ne mucholapku pry nejsou a chodim tam uz mesic zkusil jsem to u nas v jednom kvetinarstvi ze pry ji objednaji ale zatim taky nejsou, Tak si budu muset pockat

  • Jitka napsal(a) dne 30.7.2008:
    V Litoměřicích v OBI jí mají také,cena 119,- ale rosnatka je stále vyprodaná- tu zase sháním já.

  • Nans napsal(a) dne 1.8.2008:
    Ja jsem ji koupila v OBI v Opavě za 89,- meli i rosnatku :-)

  • Mozek napsal(a) dne 2.8.2008:
    Rostlina je k maní v Obi Ostrava za 129Kč.

  • Honza napsal(a) dne 6.9.2008:
    Mucholapka se dá koupit v Tišnově v Zahradnictví u Kopřivů za 90,- Kč.

  • lubo napsal(a) dne 24.5.2009:
    ja som ju kupil baumaxe za 5,- e bud nitre alebo hlohovci

  • petr napsal(a) dne 24.5.2009:
    já ji koupil na výstavě dům a zahrada v Liberci 23.5.09 za pěkných 60kč

  • Lena napsal(a) dne 29.5.2009:
    mě ji koupili rodiče letos v Olomouci na Floře za 90,- :) roste krásně a dokonce i šlahoun s květem :)

  • edavid,soucek napsal(a) dne 19.7.2009:
    ja,sem,ji,koupil,v,baumaxu,za,119kc.

  • Tomáš napsal(a) dne 1.5.2010:
    Já ji koupil na Řípské pouti za 80,-

František napsal(a) dne 28.6.2008:
Dobry den prosím mam pocit že i po delší době cca 4-5dni ma ma mucholapka přivřena kusadla tak že ji "zuby" braní ve vlezení hmyzu

Radek napsal(a) dne 28.6.2008:
Dobry den mám sice mucholapku jen kratce ,ale jeji "kusadla" jsou zelena nebo jen slabě ružova chtěl bych se zeptat jak docílit krasneho červeného zbarvení.
Děkuji.

  • Mark napsal(a) dne 16.7.2008:
    No to je jednoduché nechejte ji na slunci ale pozor neměla by vyschnout.

  • Dalkan napsal(a) dne 6.8.2008:
    Taky záleží na klonu. Některé jsou celoročně zelené, i když jsou na slunci. Některé jsou na druhou stranu celé červené. V super hyper mega marketech většinou bývají "jen" zelené nebo s lehkým nádechem do červena. Jsou však vyjímečně i vyjímky. :)

jano napsal(a) dne 23.6.2008:
dobry den. nema niekto na predaj tuto rastlinu?? ak ano prosim vas nech sa mi ozve na email .dakujem

se.lena napsal(a) dne 14.6.2008:
Tak se mi moje rostlinka vzpamatovala, sice tvori mnoho pasti, ale stale nejsou krasne cervene (da se rict, ze jsou jen slabe ruzove).
Ja jsem Mucholapku postavila na jizni okno panelakoveho bytu, ale diky balkonu sousedu nade mnou na ni prime slunko nesviti.
Obcas pohnojim Kristalonem a hojne zalevam.

  • Honza napsal(a) dne 25.6.2008:
    Zásadně nehnojit!!!
    viz:
    http://cs.wikibooks.org/wiki/Maso%C5%BErav%C3%A9_rostliny/p%C4%9Bstov%C3%A1n%C3%AD/Dionaea

  • Mark napsal(a) dne 16.7.2008:
    Vám asi nedošlo proč si vytváří ty pasti protože tam kde žije volně v přírodě je hodně chudá půda na živiny a PROTO si je získává chytáním hmyzu.(jo a přecpávat ji mouchama taky není dobré kolik si myslíte že si jich normalně sama chytne no asi 2-3 za 3 měsíce)

Jaroslav Tůma napsal(a) dne 1.6.2008:
Dobrý den chtěl bych se zeptat jak se správně starat o tuto rostlinu.Prosil bych o všechny možné rady. Jsem uplný začátečník.Děkuju za všechny rady.

  • Mark napsal(a) dne 16.7.2008:
    No ted vám moc neporadím ale masožravky by se měli zalévat jenom deštovou vodou a pokud není tak destilovanou a nikdy nehnojit.

  • Karolína napsal(a) dne 13.7.2013:
    Já vám moc neporadím protože sem také začátečník :-)

Stehlík napsal(a) dne 31.5.2008:
Dost často mi začne černat řapík i s pastí,až odumře.Mucholapku mám na slunci a ve stálé vodní lázni.
Prosím o pomoc!!! Děkuji

Jiří napsal(a) dne 25.5.2008:
V jakých intervalech se doporučuje zalévat rostlinu?Často nebo po tom co přestává svítit slunce?Vím že je to rostlina z mokřin a právě voda je proní nezbytnou součástí ale zase bych jí nerad přelíval aby neschnila.

  • Mark napsal(a) dne 16.7.2008:
    no prostě udržovat vlhkou půdu ale ne příliž přemokřenou.

Tereza napsal(a) dne 15.5.2008:
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli je možné ji mít na balkoně položenou na truhlíku v květináčku. Bohužel nemáme okno na jižní stranu, tak jí mám na východní straně, jestli je to takový problém. Sluníčko na ní svítí,světla, vzduchu i zálivky má dostatek, mušku si taky chytí a zatím i dobře roste.

  • david napsal(a) dne 28.1.2014:
    jo nech ji tam

Lubos... napsal(a) dne 4.5.2008:
Tuto květinu jsem si tet dovezl a nevim vubec co sni jen to co sjem si tte prečetl.
Chtel bych se zeptat kdyš mi ty pasti nektery ze žloutnou a pak sčernaji mam je jednoduse odtrhnout ? a naroustou novy? dik za odpoved Lubos.. :c)

  • vojta kutílek napsal(a) dne 27.9.2012:
    Ano klidně je můžete odtrhnout.

se.lena napsal(a) dne 1.5.2008:
Děkuji za užitečné informace!!!
Ráda bych se zeptala na svoji Mucholapku - sice se tvoří pasti, ale jsou pořád zelené a nezčervenají. Mám ji (jak jsem se právě dočetla) špatně umístěnou - za sklem... Může to být tím? Nebo přihnojit?

  • carot napsal(a) dne 27.6.2008:
    Nečtete jiné komentáře? či kde jakou literaturu? NEHNOJIT

Lenka napsal(a) dne 8.4.2008:
Dobrý den,nyní nám kytička kvete,ale všechny lapací lístky nám zčernaly a odumírají.Nachceme o ni přijít,poradil byste ,jak ji zachránit.Děkuji Lenka

  • Mark napsal(a) dne 16.7.2008:
    No pokud vám černají pasti a máte ji na přímém slunci tak ji přeneste momentálně na mírnější slunce nebo do polostínu a udržujte ji ve vlhké a ne v přemokřené půdě protože není na přímém slunci takže se voda odpařuje pomaleji a pokud ani tak černání pastí nezmizí tak ji přesadte do nové rašeliny.

  • blešačka napsal(a) dne 24.8.2008:
    Zdravím, já mám stejný problém. Mám už druhou mucholapku a pokaždé mi při kvetení začaly černat pasti (i nové ještě nevyvinuté). O první jsem přišla s tou druhou je to dosti nahnuté. No žádnou mucholapku už rozhodně vykvést nenechám. Jinak se všem ostatním druhům daří výborně :o).

  • nero napsal(a) dne 10.2.2009:
    ahoj,nejspíš je chyba že si rostlinku nechala vykvést,hrozně jí to vyčerpá a listy uvadají.rostlina se pak ukládá k odpočinku,může se stát že už žádné listy nebudou.doporučuji,nenechat kytku vykvést vůbec,stvol ze kterého vyrůstá květ ještě před jeho dokončením prostě ustřihni,a až se objeví znovu tak také a znovu...a znovu...

Dan B. napsal(a) dne 30.3.2008:
Smim-li se zeptat, jak jste přesně myslel to zastínění, když je kytička za sklem?

  • Zdeněk Pazdera napsal(a) dne 30.3.2008:
    Když je mucholapka za sklem, tak hrozí její přehřátí nebo spálení od slunce. Proto je dobré jí zastínit např. záclonou nebo nějakým tenkým (průhledným) papírem.

Komentáře   

Evžen
# MucholapkaEvžen 2019-09-01 11:48
Dobrý den jak pěstovat mucholapka venku přes zimu a jak pomoct mucholapce když ji mám ve skleňené baňce a za oknem kde je pořád stín a má pořád svěšené listy na rašelině kterou udržují stále vlhkou. Děkuji za odpověď
Vasili98
# Zčernalé pastiVasili98 2019-08-30 12:53
Ahoj, před nějakou dobou mi na mé mucholapce zčernalo pár pastí i s listy, tak jsem je ustříhnul a nechal kousek listu vykukovat. Teď mi začínají černat skoro všechny ostatní pasti, a dokonce i jedna, která je zatím malá a zelená. Je to dobře, nebo mám odstříhnout jen ty pasti a listy nechat ? Zalévám do podmisky, a udržuji tak 1 cm vody.
Guest
# Odp.: Dionaea muscipula - mucholapka podivnáGuest 2019-08-07 16:22
Dobrý den,dostala jsem semena masožravky podivné a vyrostl mi stvol se zelenými listy a lila květen,chtěla jsem se zeptat co ze stonkem s listy mohu poslat obrázek děkuji
Zuza
# ListyZuza 2018-11-22 15:47
Dobrý den. V létě jsem si přivezla mucholapku podivnou ze zoo. Dlouho byla zdravá a překrásná. Bohužel poslední dobou je pouze zelená a má "ožrané" listy. Často je suchá i přes dostatek vody, který jí poskytuji. Chtěla bych vědět jak s ní zacházet v zimě a proč má okousané listy. Bílé tečky jsem nenašla. Také se začaly prodlužovat listy a věšet se dolů přes květináč.
Mohu ji v tuto dobu přesadit?
Děkuji za odpověď.
eva22
# mucholapkaeva22 2018-04-13 22:03
Tady je super video s návodem na přesazení mucholapky www.youtube.com/watch?v=fEO7fiyJYCo
Daviddd
# SubstrátDaviddd 2017-09-22 13:56
Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli seminka mucholapky po stratifikaci musim dat du dobstratu na masozrave rostliny nebo jestli staci do normalniho substratu a nebo do ceho je to proste nejlepsi.
Dekuji za odpoved.
Adéla
# Prosím o raduAdéla 2017-07-23 21:08
Dobrý den,
moje mucholapka asi před dvěma týdny chytla mouchy do dvou pastí. Po týdnu však past začaly uhnívat, tak jsem odstranila mouchy. Jedna past bohužel nepřežila, ta druhá je trošku načernalá, ale otevírá se. Nevíte, jestli se po čase dá do pořádku? Děkuji
tomvitek
# semenatomvitek 2017-07-18 11:57
Začínám a chtěl bych poradit jak a kdy sklidit od mucholapky semínka. Díky za odpověď.
Mirrror0007
# Odp.: Dionaea muscipula - mucholapka podivnáMirrror0007 2017-03-12 20:43
Zdravim začinam s pěstovanim Mucholapky a chtěl bych se zeptat jak mam od semene začit pěstovat,nebo az mi přijdou semena tak jak začit a co je potřeba Děkuji.

Nemáte oprávnění psát komentáře.